جاذبه های طبیعی, گردشگری, گیلان

سفر به یکی از بهترین مناطق و جاذبه های دیدنی استان گیلان به نام لونک و دیلمان

سفر به یکی از بهترین مناطق و جاذبه های دیدنی استان گیلان به نام لونک و دیلمان

آبشار لونک از بهترین جاذبه های گردشگری استان گیلان واقع در جاده زیبای دیلمان در منطقه سرسبز و جنگلی سیاهکل است. این جاذبه در بین مردم محلی و همچنین بازدیدکنندگان به لونک و دیلمان مشهور است و با رفتن به این منطقه، با دیدن طبیعت بی نظیر و مناظر فوق العاده غافلگیر خواهید شد. منطقه ای که لونک و دیلمان در آن قرار دارد، علاوه بر اینکه از زیباترین جاذبه های دیدنی استان گیلان به شمار می رود، قدمت بسیار زیادی دارد و از نظر تاریخی از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد

اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی و کشف ناشناخته ها هستید، توصیه می کنیم برای یکبار هم که شده به لونک و دیلمان سفر کنید. بهتر است که فصل تابستان را برای سفر به لونک و دیلمان انتخاب کنید، چرا که در این فصل، آب و هوای این منطقه بی نظیر است و لحظات نابی را تجربه خواهید کرد.

آبشار لونک

لازم به ذکر است در منطقه سیاهکل، آبشارهای فراوانی وجود دارد ولی از آنجایی که آبشار لونک زیبایی بی نظیر دارد، در بین گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده و چون در جاده فرعی سیاهکل به دیلمان قرار دارد، به لونک و دیلمان معروف است.

آبشار لونک در ارتفاع 476 متری از سطح دریا قرار دارد و در فصل بهار، به همراه یک آبشار دیگر، تشکیل یک آبشار پهن و پر آب با ارتفاع 6 متر را می دهند و آب آنها به رودخانه شیم می ریزد و منظره بی نظیری را به وجود می آورد. بهار و تابستان فصل بسیار خوبی برای بازدید از لونک و دیلمان است و در این زمان می توانید زیبایی این منطقه که از بهترین جاهای دیدنی گیلان هستند را به معنای واقعی کلمه مشاهده نمایید.

منطقه دیلمان گیلان

گفته می شود دیلمان مرتفع ترین نقطه در استان گیلان است و تنها راه برای باور کردن این حرف که دیلمان یکی از زیباترین و دست نخورده ترین مناطق این استان است، سفر کردن به آن است. آب و هوا در کوهستان دیلمان خنک و دلپذیر است و چشمه های زیادی در آن وجود دارد که از قله های پوشیده از برف به مناظر سرسبز سرازیر می شوند. دیلمان یکی از مناطق باستانی ایران است و تاکنون شواهد بیشمار باستان شناسی در آن یافت شده است و مواردی از زندگی غارنشینی و عصر برنز و ابزارهای مس با قدمت دو هزار سال قبل از مسیح در این مکان دیده شده است.

کوهستان دیلمان

اقامت در لونک و دیلمان

یکی از بهترین جاها برای سفری یکروزه یا نیروزی است و با سفر به آن می توانید از امکاناتی تفریحی بسیاری برخوردار شوید. با سفر به این منطقه زیبا می توانید خودتان بر روی منقل های مخصوص، کباب کنید و انوشیدن یک چای آتشین ذغالی لذت ببرید، در این جا همچنین به سرویس بهداشتی و آب لوله کشی دسترسی خواهید داشت.

در صورتی که بخواهید در اینجا اطراق کنید، می توانید در اقامتگاه های محلی و خانه های بومگردی، هتل ها و مهمانسراها اقامت گزینید. البته اگر به دنبال نهایت ماجراجویی هستید، می توانید چادر بزنید و از طبیعت زیبای این جا لذت ببرید.

جاده سیاهکل به دیلمان و لونک

دسترسی به لونک و دیلمان

آبشار لونک واقع در جاده سیاهکل به دیلمان و در 25 کیلومتری سیاهکل در استان گیلان است و برای رسیدن به این منطقه زیبا باید ابتدا وارد سیاهکل شوید و سپس از جاده دیلمان به این منطقه بروید.

در مناطق اطراف لونک و دیلمان جاذبه های طبیعی بی نظیری وجود دارد که در یک سفر یک یا دو روزه می توانید به بهترین شکل ممکن از آنها بازدید نمایید.

https://www.visitiran.ir/attraction/lounak-waterfall
https://dalahoo.com/en/news.cfm?id=166

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *