تهران, تهران گردی

ارتفاعات توچال؛ تجربه سرما در گرما

کوه

ارتفاعات توچال؛ تجربه سرما در گرما

توچال نام قله‌ای در ارتفاعات جنوبی سلسله‌جبال البرز است. تهران که همواره به عنوان شهری پرجمعیت و آکنده از آلودگی‌های هوایی و صوتی است؛ با برخورداری از طبیعتی زیبا، جذابیت‌های گردشگری خود را کماکان حفظ نموده است.

درست است که تقریبا دیگر جایی در تهران نمانده که بتوان صفت “بکر” را برایش به کار برد؛ با این حال، برخی مناظر طبیعی تهران به قدری دیدنی است که حتی بعد از سال‌ها هنوز تکراری نشده‌اند. بسیاری از افراد تهران را شهری زمخت و عاری از احساس می‌بینند.

شاید اگر این شهر را با خیابان‌های مرکز شهرش بشناسیم و یا به قصد انجام کاری، تهران‌گردی کنیم؛ چنین ذهنیتی چندان غلط هم نباشد، اما منصفانه نیست که بدون سر زدن به جاذبه‌های دیدنی تهران، این شهر را قضاوت کنیم. تهران را می‌توان از توچال به نظاره نشست!

کمی به سمت مناطق شمال شهر بروید و تفاوت فاحش دما را با مناطق وسط و جنوب شهر مقایسه کنید! این ارتفاعات که در طول فصول سرد سال برف‌گیر است و از هوای سرد و خنکی برخوردار است، بهترین مکان جهت تفریحات زمستانه به شمار می‌رود.

 

تابستانی خنک در توچال

مجموعه تفریحی توچال با سرمایه‌گذاری‌های متعددی که در این منطقه انجام شده، یکی از پرامکانات‌ترین مجموعه‌های تفریحی سراسر کشور محسوب می‌شود.

امکانات طبیعی این مجموعه شامل:

بام تهران، آبشار، مسیر کوهنوردی و مسیرهای برف‌گیر است؛ اما امکانات و تجهیزاتی که به همت سرمایه‌گذاران در این منطقه احداث شده شامل، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، بوستان سلامتی، غرفه گل و گیاه، کافه، آلاچیق و نیمکت، اتاق کیوب کلاب، سیمیلاتور پنج بعدی، ایستگاه اتوبوس، فودکورت،‌ سورتمه، مرکز امداد و نجات کوهستان، آکادمی تنیس توچال، ایستگاه تله کابین و تله سیژ و محوطه ورزش‌های همگانی است.

این مجموعه با در نظر گرفتن انواع سلایق و علایق، سعی در ایجاد بستر تفریحی مناسبی جهت گردشگران و طبیعت‌گردان داشته است. هوای سالم و سرد حاکم بر این منطقه کوهستانی، توریست‌ها را به تحرک بیشتر وادار می‌سازد.

بسیاری از افراد به منظور پیاده‌روی و استنشاق هوای تازه وارد توچال می‌شوند؛ این افراد می‌توانند در مسیر سلامتی و بوستان سلامتی مشغول قدم‌زدنی شوند. امکانات موجود در این منطقه، منطبق با نیازهای طبیعت‌گردی و گردشگری است. گردشگری این منطقه می‌تواند همزمان با طبیعت‌گردی از نوع فرهنگی نیز باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *