تفریح, تفریحات هیجانی, تهران

از تفریحات متفاوت، سورتمه سواری در تهران

از تفریحات متفاوت، سورتمه سواری در تهران

سورتمه سواری : حس سر خوردن همیشه لذت بخش است و این لذت همواره در هر انسانی، در هر سن و سالی پیدا می شود. اینکه بدون استفاده از یک سیستم موتوری، تنها با تسلیم شدن در برابر نیروی قدرتمند گرانش زمین، متکی بر پاهای خود و یا سوار بر تجهیزی ساده بر شیبی تند یا ملایم بر سطحی لغزنده، برای لحظاتی کوتاه، حس شیرین سر خوردن را تجربه نمایید. اینها همه ی چیزی است که احتمالاً ذهن بسیاری از شما را به قلب فصل زمستان و جاده ها و تپه های یخ زده خواهد فرستاد.

اما قرار نیست برای درک لذت سر خوردن منتظر زمستان بنشینید. سورتمه سواری از جمله تفریحات متفاوت است که می تواند به خوبی این حس لذت بخش را آن هم به نوعی هیجان انگیز برای شما داشته باشد. سورتمه سواری در این سال های اخیر به یکی از تفریحات هیجانی در ایران تبدیل شده است و البته یکی از مهمترین تفریحات متفاوت در سطح شهر تهران.

و حالا چرا تهران؟! خب، اینکه ساکن تهران باشید و برای داشتن تفریحات متفاوت مجبور به خروج از آن بشوید، قطعاً با توجه به بزرگی این شهر خارج از درد سر نخواهد بود. به هر صورت شهر تهران آنقدر بزرگ و مدرن می باشد که بتواند هر گونه از تفریحات متفاوت را در خود جای بدهد. شهری که کوه دارد، تفریحات کوهستانی هم خواهد داشت.

از این رو اگر به دنبال تفریحات مهیج در ایران و تهران هستید، از زیپ لاین گرفته تا سورتمه سواری، کافیست راهی ارتفاعات تهران بشوید. اما قبل از پرداختن به سایت های سورتمه سواری در تهران، بگذارید مختصری از خود سورتمه بگوییم. اینکه چه طور تجهیزی است؟ از کجا آمده است؟ و چه الزاماتی دارد؟

سورتمه سواری را بهتر بشناسید

نام سورتمه احتمالا همه ی ما را به یاد زمستان بیاندازد. سرزمین های سرد پوشیده از برف که به جهت جا به جایی در آن از نوعی تجهیز بدون چرخ استفاده می کنند. تجهیزی که می‌ تواند بر سطح برف های یخ زده و حتی تازه سر بخورد. خب، درست فکر کرده ‌اید، سورتمه در اصل یک کابین بدون چرخ است که در مناطق برف خیز در فصل زمستان توسط سگ و یا اسب کشیده می شود. یک وسیله ی باستانی که امروزه هم کاربرد های خودش را دارد. اما سورتمه با هدفی که ما دنبال می ‌کنیم، همان کابین با تیغه های لغزنده است که اینبار سوار بر ریلی شیب دار سر می خورد.

سورتمه با اهداف تفریحی همانند چزی که امروزه ساخته می شود به جای استفاده از برف و یخ برای رسیدن به یک فضای لغزنده از یک ریل طولانی همراه با پیچ و تاب های بسیار در مسیر های شیب دار ساخته می شود. این ریل ها تحت شرایط استاندارد تولید شده و همراه با دقت بسیار با شرایطی کاملا امن در محل نصب می شوند.

ریل سورتمه را طوری طراحی میکنند که سرعت کابین از حدی مشخص که آستانه ی هیجان تا خطر است بیشتر نشود. در عین حال با نصب اهرم هایی به جهت ترمز این امکان را فراهم کرده اند که هر شخصی با سرعت متعادل خودش نسیر پر پیچ و خم را بپیماید.

اصولا سورتمه سواری یک تفریح انفرادی است. کابین ها در این تغریح تکی بوده و شرایط انفرادی دارد. مگر در مواردی خاص که بسته به نوع افراد نیاز به چندتایی کردن کابین های سورتمه احساس می شود.

سورتمه های تهران، جایی برای تفریحات متفاوت شما

سورتمه سواری یعنی نشستن بر کابینی انفرادی و رها شدن بر ریلی شیب دار که شما را در همراهی با قدرت بی پایان گرانش زمین می لغزاند و با افزایش سرعت در مسیر ریل هایی که تاب می خورند و می چرخند و می گردند، اوج هیجان را برای شما خواهد آورد. پس هر چه سورتمه شیب تندتری داشته باشد، احتمالا هیجان بالاتری را خلق نماید. این یعنی آنکه سورتمه برای موجودیت خود نیاز به ارتفاع دارد و کوه بهترین ‌مکان در خلق این ارتفاع است.

از این رو اگر در تهران هستید، سورتمه سواری را در کوهستان های جذاب این شهر بزرگ جست و جو کنید. چرا که شهری که کوه دارد در دنیای امروز تفریحات متفاوت، بسیار خواهد داشت و سورتمه سواری در راس تمامی این تفریحات کوهستانی قرار خواهد گرفت.

 

سورتمه دربند تهران، حس خوب هیجانی شیرین

دربند از زیباترین و محبوب ترین مناطق گردشگری در تهران می باشد. از وقتی که به یاد داریم و حتی بسیار قدیمی تر از آن، دربند را به نماد طبیعت و طبیعت گردی در تهران می‌ شناسند. هنوز هم بسیاری از تهران نشین ها وقتی می خواهند برای داشتن یک تفریح دلنشین برنامه ریزی نمایند، در بند را از اصلی ترین اهداف خود یاد می‌ کنند. همین جایگاه مناسب در خاطرات تهرانی ها باعث شده تا دربند در داشتن امکانات و تفریحات متفاوت سرآمد باشد.

سورتمه دربند می‌ تواند به خوبی حس و حال تفریحات مهیج در تهران را برای شما داشته باشد. سورتمه ای با طول ۸۵۰ متر که همراه با شیب مطلوبی که دارد می تواند به خلق سرعت جذاب ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیانجامد. دسترسی آسان، قیمت مناسب، امنیت بالا در طراحی و حس استفاده از یک تجهیز مدرن و هیجان انگیز از جمله مواردی است که سورتمه دربند تهران برای مشتربان خود خواهد داشت.

سورتمه توچال مسیری در پیچ و خم ها آرمیده

پدر ایران سورتمه بسیار داریم و سورتمه توچال نه تنها بزرگترین در تهران است بلکه طولانی ترین و عمیق ترین و جذاب ترین در ایران است. با طول ۱۴۲۰ متر همراه با پیچ های تند و چرخش های طولانی و شیب های هیجان انگیز. توچال را با همکاری یک شرکت معتبر آلمانی ساخته اند.

همین رعایت استاندارد های جهانی در خلق هیجان، جذابیت های این سورتمه را دو چندان کرده است. سورتمه توچال به تنهایی می تواند در جایگاه تفریحات مهیج در ایران نقشی داشته باشد. این نقش را در کنار حجم بسیار انواع تفریحات متفاوت موجود در توچال در نظر بگیرید. توچال به خوبی می تواند پاسخ گوی هر هیجانی باشد.

سورتمه گلابدره، جمع و جور و پر هیجان

یک سورتمه جمع و جور و استاندارد و پرهیجان در بوستان گلابدره تهران. سورتمه ای با طول ۸۱۰ متر و خلق سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت همراه با پیچ و تاب ‌های بسیار تند و کوتاه که می تواند به راحتی اوج هیجان را برای شما به ارمغان آورد. این سورتمه می تواند در هر ساعت تا ۲۵۰ نفر را به سمت پایین خود به بلغزاند.

در انتهای آشنایی با سورتمه های تهران اگر می خواهید این گونه از تفریحات متفاوت را با نگرشی حرفه ای تر تجربه نمایید به گونه ای که در کسب تفریحات مهیج در ایران دچار سردرگمی نباشید همراه سایت تعطیلات مارکت بشوید. یا می توانید به مجموعه تله کابین توچال از طریق شماره تماس۰۲۱-۲۴۸۷۵۰۰۰ و یا ادرس ایمیل info@tochal.org در ارتباط باشید. شرکت تله کابین توچال در بزرگراه شهید چمران-خیابان یمن-انتهای خیابان ولنجک قرار دارد که به جهت مراجعه ی حضوری نیز می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *