بوشهر, سوغات و صنایع دستی, گردشگری

صنایع دستی و سوغات استان بوشهر

صنایع دستی و سوغات استان بوشهر

استان بوشهر یکی از استان‌های جنوبی کشور ایران است که هم به لحاظ گردشگری و هم از نظر اقتصادی نقش مهمی در رونق منطقه ایفا کرده است. این استان زیبا در ناحیه ساحلی آب های جنوبی ایران واقع شده و همین عامل موجب گشته است جاذبه های گردشگری بی نظیری را در خود جای دهد. در ادامه مقاله صنایع دستی و سوغات استان بوشهر با ما همراه باشید.

زیبایی های طبیعی، جاذبه ‌های تاریخی، محله های بومی، مجموعه های گردشگری، سواحل چشم ‌نواز و غیره، همگی عامل جذب توریست و گردشگر به استان بوشهر هستند. در این مطلب به معرفی برترین صنایع دستی و سوغات استان بوشهر می پردازیم.

 

انواع سوغاتی و صنایع دستی بوشهر

سوغات استان بوشهر نیز جاذبه‌های گردشگری آن به شمار می رود. خوراکی های خوشمزه، نان و شیرینی محلی در کنار صنایع دستی و هنر مردمان این سرزمین، نمونه‌ای از برترین سوغات استان بوشهر هستند. معروف ترین سوغات بوشهر انواع خرما است. نخلستان ‌های این استان، همگی پربار هستند و محصولات مرغوب را ارائه می دهند. اکثر گونه های خرما از این استان به سایر کشورهای دنیا صادر می شود. کشت و کار خرما یکی از مشاغل مردمان استان بوشهر است. انواع خرما، خرمای خارک و شیره خرما را می توانید از این استان خریداری کنید.

ارده، حلوا و مسقطی های این استان نیز در نوع خود بی نظیر هستند. بهترین سوغاتی های بوشهر را می توانید در بازارهای سنتی و مراکز خرید در شهرهای مختلف تهیه کنید. یکی دیگر از سوغاتی های معروف استان بوشهر که در حقیقت یک کسب و کار برای مردمان بوشهری محسوب می شود، فروش ماهی و میگو است. این آبزیان را می توانید از بازار ماهی فروشان بوشهر خریداری کنید.

انواع نان و ترشی محلی نیز یکی دیگر از انواع سوغاتی های بوشهر هستند. با گشت و گذار در بازارهای بوشهر می توانید صنایع دستی را به عنوان سوغاتی مخصوص خریداری کنید. انواع هنر گلیم بافی، عبابافی، صنایع دستی حصیری و چوبی، گبه، گرگور بافی، سفالگری و صنایع دریایی، نمونه هایی از هنرهای مردمان بوشهر هستند که می توانید به عنوان سوغاتی آنها را از استان بوشهر خریداری کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *