جاذبه های تاریخی, گردشگری, هرمزگان

روستای تاریخی کوشه قشم یکی از جاذبه های دیدنی استان هرمزگان

روستای تاریخی کوشه قشم یکی از جاذبه های دیدنی استان هرمزگان

جزیره قشم، بزرگترین جزیره ایران است که به شکل یک فلش در تنگه هرمز گسترده شده و بسیاری از جاذبه های دیدنی استان هرمزگان را در خود جای داده است. یکی از این جاهای دیدنی که از بهترین جاذبه های تاریخی استان هرمزگان نیز به شمار می رود، روستای تاریخی کوشه قشم است که از قدمت بسیار طولانی برخوردار است و از قدیمی ترین دهکده های ایران و منطقه خاورمیانه به شمار می رود. روستای تاریخی کوشه قشم به قدری زیبا و دیدنی است که بسیاری از توریستهای داخلی و خارجی بدون بازدید از آن از جزیره قشم خارج نمی شوند.

جاذبه های دیدنی روستای تاریخی کوشه قشم

روستای تاریخی کوشه قشم که خود یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان است، دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیاری است که از جمله آنها می توان به مسجد و مقبره شیخ برخ، واقع در بخش غربی روستا اشاره کرد که گویی پیش از اسلام، آتشکده زرتشتی ها بوده است. با گشت و گذار در اطراف این مسجد 1200 ساله، می توانید سنگ قبرهایی با قدمت بیش از دو قرن را مشاهده کنید. شواهد نشان دهنده این است که روستای تاریخی کوشه قشم، یک بار بر اثر زلزله ای شدید، تخریب و دوباره ساخته شده است.

از دیگر جاذبه های دیدنی روستای تاریخی کوشه قشم می توان به برکه‌های زیبا و قدیمی آن اشاره کرد که در گذشته، آب آشامیدنی مردم روستا را تامین می کردند. همچنین درخت نخلی که در این روستای زیبا وجود دارد و مانند تمامی جاذبه های دیگر روستا، قدمتی طولانی دارد، چشم انداز بسیار جذابی را برای گردشگران ایجاد می کند و جالب است بدانید این درخت برای مردم روستا، اهمیت اقتصادی زیادی داشته و در ساخت صنایع دستی از شاخ و برگ آن استفاده می کرده اند.

آثار باستانی روستای تاریخی کوشه قشم

بهترین زمان برای بازدید

با اختصاص دادن یک نیمروز از سفر خود، می توانید به بهترین شکل ممکن از جای جای روستای تاریخی کوشه قشم دیدن کنید. برای بازدید از این روستای زیبا و بی نظیر بهتر است که صبح زود حرکت کنید و از آنجایی که جزیره قشم دارای آب و هوای گرم و شرجی است، بهترین زمان سفر به آن، پاییز و زمستان و همچنین اوایل بهار می باشد.

https://en.wikipedia.org/wiki/Qeshm_Island

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *