جاذبه های تاریخی, گردشگری, هرمزگان

خانه فکری یکی از تاریخی ترین جاذبه های دیدنی استان هرمزگان

خانه فکری یکی از تاریخی ترین جاذبه های دیدنی استان هرمزگان

خانه فکری یکی از صدها خانه تاریخی ایران است که در بندر لنگه که به عروس بنادر ایرانی مشهور است، قرار دارد و از بهترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان به شمار می رود. این خانه تاریخی و زیبا که متعلق به اواخر حکومت قاجار است، روزگارانی به عنوان مرکز تجارت و بازرگانی این بندر زیبا شناخته می شد. اگر به بازدید از خانه های تاریخی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم در سفر به استان هرمزگان از خانه تاریخی فکری حتما بازدید نمایید.

معماری خانه فکری

ساختمان خانه فکری از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده که یکی برای افراد خانواده فکری و دیگری محل اسکان مهمانان و تاجران و بخش خدمات است که شامل آشپزخانه و انبار می باشد. این خانه تاریخی و زیبا دارای مساحتی بیش از 4000 متر مربع و ارتفاعی برابر با 15 متر است و متشکل از 25 اتاق، 2 زیرزمین، حیاط مرکزی و 5 بادگیر می باشد.

این عمارت با یک بادگیر بلند و زیبا به عنوان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های دیدنی استان هرمزگان شناخته می شود و معماری آن به گونه ایست که گرما را به خود جذب نمی کند و حتی در روزهای گرم تابستان نیز، تمامی قسمتهای آن خنک می باشد. منبت کاری چوبی و گچبری زیبا که در این خانه تاریخی با سقف چوبی و حصیری به کار رفته است، چشم اندازی زیبا را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد. امروزه خانه فکری، دیگر میزبان تاجران شهر نیست و به دفتر میراث فرهنگی این شهر تبدیل شده است.

خانه تاریخی فکری

دسترسی

خانه فکری واقع در محله رودباری ها در بخش شرقی بندر لنگه است و برای رسیدن به آن باید به میدان فرمانداری شهر بروید و از میدان 22 بهمن وارد بلور شهید چمران شوید، خانه فکری در قسمت شمالی این بلوار قرار دارد. از جاده ساحلی بندرلنگه نیز می توانید به این خانه تاریخی برسید.

https://www.tasnimnews.com/en/news/2018/06/13/1746940/the-historic-fekri-house-a-hot-tourist-attraction-in-iran-s-bandar-lengeh

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *