جاذبه های طبیعی, چهارمحال و بختیاری, گردشگری

تالاب گندمان آرامش گمشده را به شما باز می‌گرداند

تالاب گندمان آرامش گمشده را به شما باز می‌گرداند

تالاب گندمان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است. این تالاب در شهرستان بروجن واقع شده است و حدود ۴ کیلومتر از شهر گندمان فاصله دارد. تالاب زیبای گندمان جزو آبگیرهای حوزه آبریز آق‌بلاق محسوب می‌شود. مسیر این قسسمت از جاذبه های گردشگری استان چارمحال و بختیاری آسفالت است. شما با گذر از روستاهای حسین‌آباد و نصیرآباد به این مکان می‌رسید.

مساحت این تالاب زیبا ۱۲۰۰ هکتار است. متوسط عمق این تالاب در فصل پرآبی ۳۰ سانتی‌متر محاسبه می‌شود. اطراف تالاب را مرغزاری زیبا پوشانده است. اکثر پوشش جانوری این منطقه را پرندگان تشکیل می‌دهند.

گونه‌های متنوعی از پرندگان مهاجر و بومی مثل مرغابی، لک‌لک‌، باکلان، چنگر و سنقر در این تالاب زیبا زندگی می‌کنند. البته گونه‌های مختلفی از مارها و حیوانات مختلفی مثل شغال، گرگ، گراز، روباه، خفاش و خرگوش نیز در این منطقه وجود دارند. داخل آب تالاب زیبا هم ماهی‌های پوزه‌ای، کولی، گورخری و سیاه‌ماهی دیه می‌شود.

طبیعت بکر تالاب گندمان

تاریخچه تالاب گندمان

این‌ تالاب زیبا تاریخچه جالبی دارد. در گذشته اطراف این‌ تالاب محل ییلاق خانواده‌های سلطنتی بوده است. این منطقه همچنین به عنوان یکی از شکارگاه‌های بهرام‌گور شناخته می‌شود. عمر تالاب‌گندمان ۱ میلیون سال تخمین زده می‌شود. تالاب‌گندمان که از جاذبه ‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است، مقصدی ایده‌آل برای افرادی است که به طبیعت آرام و سکون علاقه دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *