جاذبه های طبیعی, چهارمحال و بختیاری, گردشگری

منطقه حفاظت شده سبزکوه طبیعتی بکر را به نمایش می‌گذارد

منطقه حفاظت شده سبزکوه طبیعتی بکر را به نمایش می‌گذارد

منطقه حفاظت شده سبزکوه یکی از جاذبه‌ های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است. این منطقه کوهستانی پر از گونه‌های گیاهی و جانوری است. همچنین کوهستانی بودن منطقه سبزکوه باعث شده که غارها و چشمه‌های گوناگونی در آن وجود داشته باشد.

برای رسیدن به این منطقه، باید مسیری آسفالته و خاکی، از کنار چند روستا طی کنید. منطقه حفاظت شده سبزکوه از غنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است. برای کسانی که می‌خواهند به دل حیات وحش رفته و شگفتی‌های آن را از نزدیک ببینند، این مکان مقصد بسیار مناسبی است.

جاذبه‌ های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری

زیبایی‌های منطقه حفاظت شده سبزکوه

وجود ۲۷۲ گونه گیاهی مانند بادام، گوش‌بره، دافنه‌شن، ارس، کیکم و زالزالک باعث شده است که منطقه حفاظت‌شده سبزکوه به یکی از خاص‌ترین مناظر طبیعی ایران تبدیل شود. جنگل‌های بلوط نیز در منطقه سبزکوه وجود دارند.

برخی از گونه‌های جانوری نیز در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه، وزندگی می‌کنند. سبزکوه دارای ۲۱ گونه خزنده، ۱۲ گونه ماهی، ۲۴ گونه پستاندار و ۴ گونه دوزیست است.

حیواناتی مانند گربه وحشی، کل و بز، ‌پلنگ، راسو، کفتار، خرس قهوه‌ای، شغال، گرگ، خرگوش، هدهد، عقاب طلایی، چکاوک، کبک و کبودر کوهپایه‌ای از جمله گونه‌هایی هستند که در این منطقه وجود دارند. اگر به سفرهای آفرود علاقمند هستید، بهتر است بدانید که منطقه حفاظت‌شده سبزکوه طبیعتی بکر و دست نخورده را برای شما به نمایش می‌گذارد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *