جاذبه های طبیعی, گردشگری, مازندران

آبشار اوبن در استان مازندران

آبشار اوبن در استان مازندران

آبشار اوبن مازندران

تماما غرق زیبایی های آبشار اوبن در مازندران خواهید شد. زمانی که در دل جنگل دودانگه ساری راه می روید، منطقه ای به مساحت 15673 هکتار شما را دربرگرفته است. منطقه ای که تحت حفاظت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. در زبان محلی مردم منطقه، اوبن به معنای زیر آب است. این آبشار دقیقا در مرزهای سمنان و مازندران واقع شده است. ارتفاعشان از سطح آبهای آزاد 1800 متر است.

آبشار اوبن مازندران که یکی از دیدنیهای گردشگری استان مازندران است، از چشمه های طبیعی در بالادست سرچشمه می گیرد و بعد از جاری شدن در نهایت وارد رودخانه تجن می شود. آیا می دانید تنها تعداد معدودی آبشار در داخل کشور وجود دارد که در مناطق سرسبز و جنگلی واقع شده باشند. برای همین در اینجا آرامش عجیبی را احسای خواهید کرد که مشابه آن را تجربه نکرده اید.

آبشار زیبای اوبن

مسافرانی که قصد بازدید از آبشار اوبن را دارند به روستای سنگده می روند. برای رفتن به این روستا وارد جاده فیروزکوه و سپس در قسمت پل سفید به سمت شرق بروید. در کنار آبشار اوبن، گونه های جانوری و گیاهی بسیار ارزشمندی در این منطقه وجود دارند. خود آبشار بر روی خزه های زیبا قد علم کرده است. از جمله درختان مشهور این منطقه می توان به راش و ممرز اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاذبه های گردشگری استان مازندران می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *