جاذبه های طبیعی, گردشگری, مازندران

سه هزار سال قدمت در روستای برنت سوادکوه

سه هزار سال قدمت در روستای برنت سوادکوه

روستای برنت سوادکوه مازندران

روستای برنت سوادکوه یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استان مازندران است. بای رفتن به این روستا باید وارد جاده ی فیروزکوه شوید، سپس از منطقه ی فیروزکوه به سمت سوادکوه حرکت کنید. نزدیک به 5 کیلومتر از جاده را که طی کردید، تابلوی روستای زیبا را خواهید دید. این روستا در حاشیه ی رودخانه ای بسیار زیبا قرار دارد که در کنار آن، درختان بلند و برافراشته ای نظر شما را به خود جذب خواهد کرد.

البته این را بدانید با رد کرد تابلو وارد جاده ی خاکی خواهید شد که مقدار صعب العبور است اما تنها 8 کیلومتر با روستای برنت‌سوادکوه فاصله خواهید داشت. بهترین فصل سفر به این روستای جذاب و سرسبز، فصل های پاییز و بهار است. البته در تابستان نیز می توانید سفرهای بی نظیری به این روستا داشته باشید. حتی در زمستان نیز این روستا زیبایی های خاص خود را دارد.

بافت قدیمی روستای برنت

قدمتی معادل 2 تا 3 هزار سال را برای روستای زیبا تخمین زده اند. در حاشیه ی روستا، قبرهای گبری وجود دارد که بسیار قدیمی هستند و خانه هایی را می توانید پیدا کنید که به دوران های بیار گذشته تعلق دارند. برای دوچرخه سواری، کوهنوردی و صخره نوردی نیز بسیار به روستای برنت سوادکوه سفر سفر می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما در تعطیلات مارکت ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *