جاذبه های طبیعی, گردشگری, گیلان

آبشار لاتون بلندترین آبشار ایران و از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

آبشار لاتون بلندترین آبشار ایران و از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

آبشار لاتون معروف به بلندترین آبشار ایران و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان است. رسیدن به آبشار لاتون به خودی خود یک سفر جذاب و هیجان انگیز است و مسیری که برای رسیدن به این آبشار زیبا باید طی کنید بسیار دیدنی است و مکان بسیار مناسبی برای چادر زدن و کمپینگ می باشد.

دسترسی به آبشار لاتون از طریق آستارا به راحتی امکان پذیر است، در این مسیر از روستاهای لوندویل و کوته کومه عبور خواهید کرد ولی برای رسیدن به این آبشار زیبا باید در حدود 4 ساعت در جنگل پیاده روی و از روی تپه ها گذر کنید، برای این منظور حتما باید یک راهنما داشته باشید. شاید برای رسیدن به آبشار لاتون مسیر دشواری در پیش داشته باشید ولی زمانی که به مقصد فکر می کنید و قرار است که بلندترین آبشار ایران را از نزدیک ببینید، طی کردن این مسیر برای شما آسان و دلپذیر می شود، البته می توانید کل مسیر و یا بخشی از آن را با وانت از افراد محلی رد کنید ولی لذت رسیدن به آبشار لاتون در این است که از جنگل ها و تپه ها عبور کنید.

درباره آبشار لاتون، بلندترین آبشار ایران

آبشار لاتون از بهترین جاهای دیدنی گیلان است و در 15 کیلومتری جنوب آستارا، در مرز استان اردبیل قرار دارد. این آبشار خاص در هر فصلی از سال چهره های مختلفی به خود می گیرد، زیرا آب سرریز شده ثابت نیست و همیشه از نظر کمیت تغییر می کند ولی جالب است بدانید هرگز خشک نمی شود و همیشه در آنجا جریان دارد.

آبشار زیبای لاتون

دیدن این مناظر زیبا به همراه نوشیدن یک چای گرم ذغالی در کلبه عمو صد الله می تواند یک تجربه جذاب و به یادماندنی باشد. این آب از دامنه های شرقی بلندترین کوه منطقه آستارا یعنی کوه اسپیناس سرچشمه می گیرد که 2105 متر ارتفاع دارد و پس از عبور از 3 حوضچه طبیعی بزرگ و 3 آبشار 10 متری، به آبشار لاتون می رسد و سپس به رودخانه لوندویل که نزدیک به 17 کیلومتر طول دارد، می ریزد و مقصد نهایی آن پس از طی کردن یک شیب تند در کوته کومه و لوندویل، دریای زیبای خزر است. آبشار لاتون 105 متر ارتفاع دارد و به عنوان بلندترین آبشار ایران شناخته می شود، البته برخی ادعا می کنند که آبشارهای بلندتری در ایران وجود دارند که هنوز ناشناخته باقی مانده اند.

بهترین فصل برای بازدید

منطقه ای که آبشار لاتون در آن قرار دارد در فصل تابستان دارای آب و هوای شرجی و گرم است، بنابراین اگر می خواهید با پای پیاده به آنجا بروید، اواخر زمستان یا اوایل بهار را انتخاب کنید تا از هوای خوب و مطبوع لذت ببرید. پاییز هم فصل خوبی برای بازدید از آبشار لاتون است، در این فصل می توانید از زیبایی درختان رنگارنگ و آبشارها لذت ببرید، ولی قبل از سفر باید حتما هواشناسی را چک کنید.

Laton Waterfall in Gilan province

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *