جاذبه های طبیعی, گردشگری, گیلان

گشت و گذار در جنگل گیسوم یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

گشت و گذار در جنگل گیسوم یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

جنگل گیسوم تونلی از درختان سبز بلند به ساحل شنی دریای خزر است و در راه رسیدن به ساحل طلایی از بین جنگلی با شکوه عبور خواهید کرد. با سفر به جنگل گیسوم که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان است، می توانید از هر کاری اعم از رانندگی، دوچرخه سواری، آهسته دویدن، خوردن میان وعده های خوشمزه و استنشاق هوای تازه در جنگل لذت ببرید. علاوه بر این می توانید به تفریحاتی از قبیل اسب سواری ، پیاده روی در جنگل و طبیعت گردی، قایقرانی و شنا نیز بپردازید و یا در ساحل زیبای جنگل قدم بزنید.

درباره جنگل گیسوم

جنگل به وسعت 80 کیلومتر از جاذبه های دیدنی استان گیلان در شمال ایران است و درختان متراکم و سبز این منطقه شامل 76 گونه گیاهی از جمله درختان آلو، انجیر، زردآلو، سیب، انار، کنیز و مدبر می باشد. جالب است بدانید نام این جنگل زیبا برگرفته از روستایی به همین نام در منطقه است.

این جنگل زیبا در سال 1383 با سرمایه گذاری شهرداری استان گیلان به عنوان یک پارک جنگلی تاسیس شد و امروزه تبدیل به یکی از جاهای دیدنی گیلان شده و گردشگران بسیاری به خود جذب می کند. جنگل زیبای گیسوم در فاصله 30 کیلومتری از جاده اسالم به خلخال قرار دارد و برای رسیدن به این جنگل شگفت انگیز می توانید از رشت به آستارا حرکت کرده و به سمت این جنگل بروید.

جنگل زیبای گیسوم

اقامت در نزدیکی این جنگل زیبا

متاسفانه امکان چادر زدن در جنگل گیسوم و یا اطراف آن وجود ندارد و سفر به این جنگل معمولا به صورت نیمروز یا یکروزه انجام می شود. برای این که بتوانید از این جنگل شگفت انگیز دیدن کنید باید در یکی از شهرهای نزدیک به این جنگل مانند آستارا، انزلی و یا لاهیجان اقامت کنید. در این شهرها هتل های لوکس 5 ستاره و همچنین هتل های ارزان قیمت وجود دارد که می توانید برای اقامت خود برگزینید.

زمستان در جنگل زیبای گیسوم

با گرم شدن هوا در تابستان، درجه شرجی بودن هوا در این منطقه بسیار بالا می رود، از این رو بهترین زمان برای سفر به جنگل گیسوم فصل بهار و پاییز است. این جنگل زیبا در زمستان پوشیده از برف می شود و اگر عاشق دیدن صحنه های جنگل برفی هستید باید حتماً با تمام تجهیزات ایمنی سفر کنید.

https://apochi.com/attractions/gilan/gisum-forest/

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *