جاذبه های طبیعی, گردشگری, گیلان

سفر به دریاچه کومله لنگرود یکی از جاذبه های دیدنی استان گیلان

سفر به دریاچه کومله لنگرود یکی از جاذبه های دیدنی استان گیلان

لنگرود یکی از شهرهای شمالی ایران واقع در استان گیلان است که بسیاری از جاذبه های دیدنی استان گیلان را در دل خود جای داده است. دریاچه کومله یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان است که در نزدیکی شهر لنگرود قرار دارد و در تمامی ماه های سال گردشگران از سراسر شهرهای ایران برای بازدید از آن به این منطقه سفر می کنند. دریاچه کومله در حقیقت یکی از استخرهای طبیعی موجود در این منطقه است که متشکل از سه آبگیر با طول های کمتر از یک کیلومتر می باشد و عرض بزرگترین آبگیر تشکیل دهنده دریاچه، ۴۰۰ متر است. با سفر به این دریاچه می توانید بسیاری از جاهای دیدنی گیلان که در نزدیکی این دریاچه قرار دارند از جمله ساحل معروف چمخاله و پرش کوه و برخی ارتفاعات البرز را نیز از نزدیک ببینید.

درباره دریاچه کومله

این دریاچه زیبا واقع در 4 کیلومتری لنگرود، در روستایی به همین نام است. با سفر به دریاچه زیبای کومله می توانید به گشت و گذار در اطراف آن بپردازید و از امکانات تفریحی فراوانی که برای گردشگران تدارک دیده شده، استفاده کنید و برای استراحت نیز به رستورانی که در نزدیکی این جاذبه طبیعی بی نظیر وجود دارد، بروید. علاوه بر مناظر بسیار زیبای شالیزارهای اطراف دریاچه و مزارع چای، می توانید به تماشای پرواز پرنده های مهاجر بر فراز این دریاچه بنشینید که در فصل های مختلف سال از سرزمین های دیگر به این منطقه می آیند.

دریاچه زیبای کومله

دسترسی به دریاچه

برای رسیدن به دریاچه کومله باید وارد جاده لنگرود به رامسر شوید و از آنجا به راحتی می توانید به روستای کومله بروید، اگر مسیر جنوب را در پیش بگیرید به دریاچه خواهید رسید. برای اقامت در لنگرود نیز گزینه های مختلفی پیش رو دارید، از جمله اقامتگاههای بوم گردی و ویلاهای اجاره ای که با قیمت های مناسبی می توانید آنها را کرایه کنید.

بازدید از این دریاچه زیبا در همه فصول امکان پذیر است ولی چشم اندازهایی که این منطقه در فصل بهار و پاییز در اختیار شما قرار می دهد، در هیچ زمان دیگری مشاهده نمی شود، منظره دریاچه زیبای کومله و اطراف آن، در فصل زمستان نیز بسیار دیدنی است.

https://en.wikipedia.org/wiki/Langarud

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *