کرمان, گردشگری, مقاصد گردشگری

آشنایی با استان کرمان

راهنمای سفر به استان کرمان و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

استان کرمان که در جنوب شرق ایران واقع شده است، پهناورترین استان کشور به حساب می‌آید. سفر به کرمان، بسیار لذت بخش می‌باشد. این استان میان استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، فارس و استان هرمزگان قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری کرمان، بسیار زیاد هستند و به دلیل این که این جاذبه‌ها تاریخی می‌باشند، این شهر جزو 5 شهر تاریخی ایران محسوب می‌شود. سوغات کرمان، نام بردنی و بی نظیر هستند که در ادامه، درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

استان کرمان کجاست؟

همانطور که گفتیم، استان کرمان در جنوب شرق ایران قرار دارد. طبق آمار، جمعیت این شهر در سال 1395، مساوی با 718,164,3 نفر بوده است. کرمان در بر‌گیرنده 11 درصد از وسعت ایران می‌باشد که معادل 285183 کیلومتر مربع است، یعنی چیزی تقریباً به بزرگی کشور سوریه. استان کرمان، نهمین استان پر جمعیت کشور به شمار می‌آید.

جالب است بدانید کرمان، مهم‌ترین شهر جنوب شرق ایران می‌باشد. همینطور این استان، بیش از 660 اثر ملی ثبت شده دارد. وسعت این شهر، حدود 240 کیلومتر مربع می‌باشد. مهم‌ترین مشکل شهر کرمان، حاشیه نشینی می‌باشد. کرمان، یک شهر انتخاب شده به عنوان پایلوت دولت الکترونیک می‌باشد و در برنامه‌های توسعه کشور، این شهر باید به یک شهر الکترونیکی تبدیل گردد.

مسیر حرکتی به استان کرمان از تهران

حرکت به سمت استان کرمان از تهران، هم به وسیله خودرو شخصی، هم اتوبوس، هم قطار و هم هواپیما میسر است. اگر این مسیر را با اتومبیل شخصی طی کنید، می‌توانید از مناظر دیدنی بین راهی نیز لذت ببرید. سفر به کرمان با اتوبوس، باعث می‌شود تا در هزینه‌های شما صرفه جویی شود اما مسیر طولانی و حدودا 12 ساعته را پیش رو خواهید داشت.

همچنین سفر به استان کرمان با هواپیما، به افرادی پیشنهاد می‌شود که حوصله مسیر طولانی و همچنین علاقه به دیدن مناظر بین راهی را نداشته و مشکلی نیز با هزینه سفر با هواپیما ندارند.

یک راه دیگر که می‌توانید برای سفر به کرمان انتخاب نمایید، مسافرت با قطار می‌باشد. باید بگوییم که در حین سفر با قطار، لحظاتی شاعرانه خواهید داشت. این مسیر را با قطار، حدودا طی 14 ساعت خواهید گذراند. قطار‌ها در این مسیر، در ایستگاه‌های تهران، محمدیه، بادرود، زواره، اردکان، میبد، یزد، بهرام گور، بافق، سی ریز، زرند و کرمان توقف می‌نمایند.

جاذبه های گردشگری کرمان

بهترین زمان سفر به استان کرمان

دما هوای استان کرمان در گرم‌ترین حالت ممکن به 27 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. همچنین این شهر در سردترین زمان یعنی از اوایل دی تا اوایل بهمن ماه دمایی حدود 5 درجه سانتی‌گراد دارد.

به طور کل، از نظر آب و هوایی، بهترین زمان جهت عزیمت به کرمان از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد و همچنین از اوایل شهریور تا اوایل مهر خواهد بود. در این ماه، دما این شهر، چیزی حدود 21 درجه سانتی‌گراد خواهد بود و از 31 درجه سانتی‌گراد فراتر نخواهد رفت. کویرنوردان نیز می‌توانند از اوایل آذر تا اوایل اسفند برای کویرنوردی به کرمان بروند.

از لحاظ زمان شلوغ یا خلوت بودن این شهر نیز باید بگوییم که کرمان، در ایام نوروز مسافر‌های فراوانی را جذب می‌نماید اما در تابستان به علت گرما، مسافران این شهر کم می‌شوند. برای علاقه‌مندان به آثار تاریخی استان کرمان و همچنین کویر لوت نیز باید بگوییم که شهر کرمان در فصل‌های پاییز و زمستان مناسب این تفریح می‌باشد.

استفاده از نقشه گوگل مپ

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مشکل مسیریابی و پیدا کردن بهترین راه برای رسیدن به مقصد، بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. تا همین چند سال پیش، اگر می‌خواستیم به شهری که تا به حال به آنجا سفر نکرده‌ایم برویم، میبایست یک نقشه کاغذی بزرگ از آن شهر را تهیه می‌کردیم که تمام راه‌ها را با جزئیات به ما نشان دهد، تا مبادا در یک جاده که نمی‌شناسیم، گم شویم. اما دیگر آنگونه نیست و ما با استفاده از برنامه‌هایی مثل گوگل مپ، به سادگی و با استفاده از گوشی موبایل خود، می‌توانیم بهترین راه را در هر کجا دنیا که باشیم، برای ادامه مسیر پیدا کنیم.

 

جاذبه های گردشگری کرمان

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *