جاذبه های تاریخی, خراسان رضوی, گردشگری

بازار رضا یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری مشهد

بازار رضا یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری مشهد

بازار رضا یکی از قدیمی ترین مراکز خرید و از مشهورترین جاذبه های گردشگری مشهد است که در ضلع شرقی حرم مطهر امام رضا قرار دارد و بیشتر زائران و گردشگران برای خریدهای خود به این مرکز خرید بزرگ مراجعه می کنند. از آنجایی که بسیاری از هتل های مشهد در نزدیکی این بازار قرار دارند، دسترسی به آن برای توریست ها بسیار آسان است و در صورت رزرو هتل در حوالی این بازار، هر روز می توانید گشتی در این بازار بزرگ و زیبا بزنید و اجناس با کیفیت و ارزان تهیه کنید.

درباره بازار رضا

بازار رضا که یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی به شمار می رود، به سبک نیمه سنتی طراحی شده و ساختار آن مطابق با معماری قرن بیستم است و متشکل از دو طبقه مجزا و دو راهرو با حدود 1711 واحد تجاری از اصناف مختلف می باشد. بازار رضا از میدان بیت المقدس مشهد شروع شده و در میدان 17 شهریور به پایان می رسد و وسعت آن بیش از یک کیلومتر است که این طویل بودن یکی از ویژگی های اصلی این بازار می باشد. یکی از تفریحاتی که در طول سفر خود به مشهد می توانید انجام دهید، گشت و گذار در بازار رضا و بازدید از مغازه های پر زرق و برق و متنوع این بازار و خرید کالاهای ارزان قیمت است، به عبارتی معنای واقعی لذت خرید کردن را می توانید در این مکان درک کنید.

بازار رضا مشهد

خرید سوغاتی از بازار رضا

بازار رضا یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است و معمولا گردشگران و زائرانی که به مشهد سفر می کنند، برای خرید سوغاتی به این بازار بزرگ می روند. در فروشگاههای این بازار هر آنچه را که بخواهید، می توانید پیدا کنید. در طبقه اول این بازار کالاهای متنوعی از قبیل فرش نماز، توربه، تسبیح و عطر مشهدی که از بهترین سوغاتی های زیارتی مشهد هستند، وجود دارد. همچنین در این طبقه می توانید انواع پوشاک، وسایل تزئینی، انگشترهای فیروزه، زعفران، زرشک، میوه خشک و ادویه جات را نیز خریداری نمایید.

برای خرید صنایع دستی، فیروزه ای، جواهرات و گلدوزی باید به طبقه دوم بازار رضا بروید، همچنین مغازه هایی در این طبقه وجود دارند که به خرید و فروش زعفران و آجیل می پردازند و می توانید با قیمتی مناسب از آنها خرید کنید.

ساعات کاری بازار رضا از ساعت 9 صبح تا 10 شب است و این بازار صبح روزهای جمعه تعطیل می باشد. این بازار زیبا یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران است و توصیه می کنیم در سفر بعدی خود به مشهد حتما از آن بازدید نمایید.

https://www.alaedin.travel/en/attractions/iran/mashhad/reza-bazaar

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *