جاذبه های طبیعی, خراسان رضوی, گردشگری

شاندیز مشهد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

شاندیز مشهد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

شاندیز مشهد یکی از مشهورترین و زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است که در گذشته با نامهای شاهان دژ و شاه ‌دیز شناخته می شد و امروزه یکی از شهرهای خوش و آب و هوای ایران و از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می رود. شهر زیبای شاندیز واقع در دره ای زیباست که رودهای پرآب دامنه های شمالی بینالود از قبیل رود مج، مایان، زشک، مغان، جاغرق و کنگ در آن جریان دارند و چشم اندازی بی نظیر را در اختیار بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می دهند.

این منطقه زیبا در فاصله ۱۲ کیلومتری از شمال غربی مشهد قرار دارد و بیشتر افراد در سفر به مشهد، از این جاذبه بی نظیر بازدید می کنند. با رفتن به شاندیز می توانید از طرقبه و دریاچه چشمه سبز در روستای گلمکان که از دیگر دیدنیهای استان خراسان رضوی هستند نیز دیدن کنید.

درباره شاندیز مشهد

شهرستان شاندیز یکی از مناطق ییلاقی استان خراسان رضوی محسوب می شود که دارای زمستانهای سرد و طولانی و تابستان های معتدل است. پوشش گیاهی این منطقه به دلیل آب و هوای مناسب و معتدلی که دارد، بسیار سبز و از درختان انبوه تشکیل شده است. قدمت این منطقه به دوران قبل از ورود اسلام به ایران می رسد و یکی از اتفاقات مهم تاریخی این منطقه، به توپ بسته شدن قلعه حاکم ظالم خراسان در دوران قاجار می باشد. در سفر به این جاذبه دیدنی، توصیه می کنیم حتما از درخت چنار 2700 ساله ای که نماد این منطقه است، بازدید نمایید و پس از آن در یکی از رستورانهای خوب شاندیز ، شیشلیک ناب نوش جان کنید.

شیشلیک شاندیز

جاذبه های گردشگری شاندیز

شاندیز که خود یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ایران است، بسیاری از جاذبه های دیدنی و تاریخی استان خراسان رضوی را در دل خود جای داده است. از جمله این جاذبه ها می توان به مقبره شیخ حافظ ابردهی، بقایای قلعه تاریخی شاهان دژ، روستای ابرده بالا، موزه رباط ویرانی، مسجد جامع تاریخی شهر، رصدخانه نجوم رضوی، پارک جنگلی، درخت چنار 2700 ساله، خیابان آبشار، پیست اسکی ابرده شیرباد و مرکز خرید و تفریحات پدیده اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر به شاندیز مشهد، اواخر بهار و فصل تابستان است، در این زمان آب و هوای این منطقه بسیار مطبوع است و می توانید به راحتی از تمامی جاذبه های گردشگری این منطقه دیدن کنید و به تفریح و گشت و گذار بپردازید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shandiz
https://en.wikipedia.org/wiki/Torqabeh_and_Shandiz_County

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *