جاذبه های طبیعی, خراسان رضوی, گردشگری

باغ ملی مشهد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

باغ ملی مشهد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

در تمام شهرهای تاریخی ایران یک پارک یا باغ با عنوان باغ ملی وجود دارد و شهر مشهد نیز از این قضیه مستثنی نیست. باغ ملی مشهد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است که روزانه صدها گردشگر داخلی و خارجی از آن دیدن می کنند.

درباره باغ ملی مشهد

این باغ زیبا در حقیقت اولین پارک شهر مشهد محسوب می شود که واقع در خیابان امام خمینی، جنب بازار جنت می باشد. در گذشته برای آبیاری درختان باغ ملی از آب قنات رکن آباد استفاده می شد و کاربری این پارک زیبا برای برگزاری مراسم رسمی و ملی در مشهد بوده و در حال حاضر درهای آن به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مشهد، بر روی عموم مردم باز است.

باغ ملی مشهد

این پارک زیبا که وسعت چندانی هم ندارد، از اهمیت ویژه ای در بین اهالی مشهد برخوردار است و دلیل اصلی محبوبیت این مکان، فضای آرامش بخش و همچنین در دسترس بودن آن است. باغ‌ملی مشهد که یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی به شمار می رود، متعلق به شخصی به نام حاج حسین ملک بوده که در سال 1348 هجری قمری آن را به شهرداری مشهد واگذار کرده است.

دسترسی

همانطور که گفتیم این باغ زیبا در مرکز شهر مشهد قرار دارد و دسترسی به آن با تاکسی، اتوبوس و مترو به راحتی امکان پذیر است، همچنین می توانید از میدان شهدای مشهد تنها با 15 دقیقه پیاده روی به این پارک زیبا برسید.

https://dornatrip.com/bagh-melli-park-in-the-heart-of-a-metropolitan/

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *