تهران, تهران گردی

باغ فردوس را بیشتر بشناسید

باغ-فردوس-را-بیشتر-بشناسید

باغ فردوس را بیشتر بشناسید

باغ فردوس در سمت شمالی خیابان ولیعصر قرار دارد. این باغ یکی از تفریحگاه های مهم مردم محلی و گردشگران بوده که سالیانه به تعداد بازدیدکنندگان آنجا اضافه می شود. این باغ در سال های ۱۲۶۴ تا ۱۲۵۰، به دستور محمدشاه قاجار ساخته و باغی شگفت انگیز و با دو عمارت به جاذبه های گردشگری ایران اضافه کردند.

در این مقاله به توضیحات بیشتری از باغ فردوس تهران می پردازیم.

معماری

مساحت این باغ ۲۰ هزار متر مربع بوده و مساحت دو عمارت ۱۰۰۰ مترمربع می باشد. ناگفته نماند که طول عمارت ۳۴ متر و عرض آن ۲۶ متر است.

وقتی وارد این عمارت می شوید، معماری چشم نوازی اطراف آن را دربرگرفته که به محض ورود به آنجا حس و حال دوران قاجار را تجربه خواهید کرد. گچبری های جالب و فرسوده، نمای باغ فردوس را باستانی و بسیار دیدنی کرده است. ناگفته نماند که معماری این مکان به سبک یونانی، ایرانی و رومی است.

 

تفریحات

اگر به این باغ ارزشمند سفر کردید با تعداد زیادی از جاذبه های دیگر مواجه خواهید شد. موزه سینما یکی از مکان هایی است که هنرمندان زیادی نظیر عزت الله انتظامی، عباس کیارستمی برای ساخت و بنای آن تلاش بسزایی کرده و اکنون در عمارت این باغ قرار دارد.

همچنین تالار آغازگران، دیگر مکانی بوده که اولین تجهیزات فیلمبرداری و تصویربرداری در ایران را به نمایش می گذارد.

تئاتر معاصر نیز یکی دیگر از جاذبه های باغ فردوس است که در آن با پرتره یا عکس صورت ۷۰۰ کارگردان،بازیگر،صدابردار،فیلمبردار و آهنگساز مواجه خواهید شد. لازم به تذکر است که تالار افتخارات و جوایز بین الملل، نمایشگاه سینمای کودک و نوجوان برای بازدید هیجان انگیز خواهند بود.

دسترسی به این باغ بسیار راحت بوده که می توانید در ایستگاه تجریش پیاده شده و به سمت آن حرکت کنید. البته باغ فردوس رایگان نبوده و قیمت اتباع ایرانی و خارجی متفاوت است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *