تهران, فرهنگ وهنر, موزه ها و مکان های تاریخی

موزه سینمای تهران

موزه سینمای تهران

یکی دیگر از زیباترین و جالب ترین موزه های ایران، موزه سینمای تهران می باشد که در این موزه میتوان گنجینه ای از اسناد، تجهیزات قدیمی سینما، عکس ها و پوسترهای بسیار بزرگ از صحنه های مختلف فیلم ها را مشاهد کرد. موزه سینمای تهران با داشتن ۳ سالن سینما با ظرفیت های بسیار متفاوت آماده ی پذیرایی و استقبال از گردشگران و علاقه مندان خود می باشد.

اولین گام برای تاسیس موزه ی مذکور در شهریور ماه سال ۱۳۷۳ آغاز شد که در سال ۱۳۸۱ توسط محمد خاتمی رئیس جمهور وقت افتتاح شد. از مهمترین بخش ها و قسمت ها قابل بازدید موزه سینمای تهران می توان به تالار بین الملل، دفاع مقدس، زیر گذر تاریخ، تماشاخانه و شاه نشین عمارت اشاره کرد که هر کدام از این بخش ها دارای آثار بسیار نفیس و ارزشمندی هستند.

تاریخچه

موزه سینمای ایران به منظور گردآوری، حفظ، ثبت و عرضه مناسب میراث سینمای ایران در شهریورماه ۱۳۷۳ توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی وابسته به شهرداری آغاز به کار کرد. در خرداد ۱۳۷۷ ساختمان قدیمی موزه واقع در کوچه پیرنیا خیابان لاله زار، با حضور سینماگران و حسن حبیبی معاون اول رئیس‌جمهور گشایش یافت.

چهار سال بعد موزه به مکان فعلی خود منتقل شد و در شهریور ماه ۱۳۸۱ با حضور محمد خاتمی باز گشایش شد. عزت‌الله انتظامی اولین مدیرعامل موزه سینمای ایران بود.

در سال ۱۳۴۱ گروه هنر ملی نمایش‌هایی مانند «تقلا» و «تیرک شکسته»، نوشتهٔ نصرت پرتوی و همچنین «زنگوله‌ها» نوشتهٔ عباس جوانمرد را در باغ فردوس تمرین کرده و بعد آن‌ها را به کارگردانی عباس جوانمرد در تلویزیون ملی ایران به صورت زنده اجرا کرده‌است

دسترسی به موزه سینما

امروزه بسیاری از گردشگران و توریست ها علاقه مندی زیادی را برای بازدید از موزه زیبای سینما از خود نشان می دهند که آنها می توانند با در دست داشتن آدرس موزه سینما ایران به راحتی از این مجموعه باشکوه بازدید داشته باشند.

آدرس موزه سینمای تهران : خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، عمارت باغ فردوس

مطلب پیشنهادی: آشنایی با موزه رضا عباسی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *