جاذبه های طبیعی, گردشگری, هرمزگان

بندر پل یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان

بندر پل یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان

شهرستان خمیر یکی از توابع استان هرمزگان است که در سال 1385 خورشیدی از بندرعباس جدا شد و امروزه دارای دو شهر به نامهای بندر خمیر و رویدر و پنج دهستان به نام های لشتغان بالا و پایین، کندال ، باقی آباد و چاه صحاری است. بسیاری از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان در شهرستان خمیر قرار دارد که از جمله بهترین آنها می توان به بندر پل اشاره کرد. بندر پل از جاذبه های دیدنی استان هرمزگان است که سالانه میزبان هزاران توریست داخلی و خارجی است و در سفر به بندرعباس و یا قشم می توانید از آن بازدید کنید.

درباره بندر پل

این بندر زیبا یکی از شهرهای بندری شهرستان خمیر است که در بخش مرکزی این شهرستان و در فاصله 70 کیلومتری از بندرعباس قرار دارد. این بندر زیبا، تردد مسافران و مردم استان هرمزگان را بین بندرعباس و جزیره قشم امکان پذیر ساخته است، از این رو از لحاظ حمل و نقل، اهمیت زیادی در منطقه دارد. با سفر به این بندر می توانید به راحتی از جنگل های حرا که در فاصله 10 کیلومتری غرب آن قرار دارند، دیدن کنید. لازم به ذکر است این بندر زیبا و دیدنی از ادغام دو روستا با نامهای پل انگور و پل شرقی ایجاد شد و بندر پل نام گرفت.

بندر پل هرمزگان

بهترین زمان برای سفر

از آنجایی که آب و هوای این بندر در بیشتر مواقع سال به خصوص تابستانها، گرم و شرجی است، بهتر است در فصول سرد سال و یا در اوایل بهار به این بندر زیبا سفر کنید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Khamir_County
https://en.wikipedia.org/wiki/Bandar_Khamir

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *