جاذبه های طبیعی, گردشگری, مرکزی

تاکستان‌های روستای هزاوه مزه انگور تازه را به شما هدیه می‌دهند

تاکستان‌های روستای هزاوه مزه انگور تازه را به شما هدیه می‌دهند

روستای هزاوه شهرستان اراک یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان مرکزی است. جالب است بدانید که این روستا زادگاه قائم مقام فراهانی و امیرکبیر صدراعظم های ایران است. این روستا از طبیعتی بکر در کنار معماری زیبای سنتی و ساختمان‌های خشتی و گلی باعث جلب توجه گردشگران بسیاری می‌شود.

این روستا علاوه بر ویژگی‌های تاریخی دارای ذخایر آب فراوان، آب و هوای کوهستانی و چشم‌اندازهای طبیعی و معماری است.

سیاری از توریست‌ها به بافت سنتی روستاها علاقه زیادی داریم. به همین ترجیح می‌دهیم که مسافرت و تعطیلات خود را در محیط‌های روستایی سپری کنیم. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، روستای هزاوه مقصد جذابی برای شماست.

جاذبه های گردشگری استان مرکزی

چشم اندازهای روستای هزاوه شهرستان اراک

این روستا بافت روستایی کوهستانی دارد و از آب و هوای مطبوعی برخوردار است. آب و هوای این روستا برای کار باغ‌داری بسیار مناسب است. به همین دلیل در این منطقه مزارع وسیع انگور وجود دارد. انگور و باسلوق دو سوغات مشهور هزاوه هستند. بهترین فصل برای بازدید از هزاوه در فصل‌های بهار و تابستان است. در تابستان تاکستان‌ها منظره‌های بی‌نظیری در این روستا ایجاد می‌کنند.

امامزاده سلطان احمد مسجد و حمام قدیمی هزاوه و درخت سرو کهنسال از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی روستای هزاوه هستند. اگر برای سفر به استان مرکزی برنامه‌ریزی کرده‌اید، بازدید از این روستای زیبا را فراموش نکنید.

روستا دارای چشمه‌های متعددی بوده که در فصل بهار تعداد آن‌ها بیشتر هم می‌شود و از اینرو نام این ده را «هزارآبه» نیز گذاشته بودند که بعداً به «هزارآوه» و به مرور به «هزاوه» تبدیل شده‌است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *