جاذبه های تاریخی, گردشگری, مرکزی

کلیسای مسروپ مقدس شاهکار معماری ارامنه ایرانی است

کلیسای مسروپ مقدس شاهکار معماری ارامنه ایرانی است

کلیسای مسروپ مقدس یکی از جاذبه ‌های گردشگری استان مرکزی است. این کلیسا قدمت بسیاری دارد و یکی از اماکنی است که توسط ارامنه ساکن استان مرکزی ساخته شده است. معماری زیبا و منحصر به فرد کلیساها در تمام استان‌های ایران، آن‌ها را به جاذبه‌های گردشگری هر استان تبدیل کرده است. مسافران استان مرکزی معمولا بازدید از کلیسای مسروپ مقدس را در برنامه خود جای می‌دهند.

بخش های مختلف کلیسای مسروپ مقدس

کلیسای‌ مسروپ مقدس از چهار بخش تشکیل شده است:

  • کلیسا
  • مدرسه
  • تالار اجتماعات
  • منزل کشیش

جاذبه های گردشگری استان مرکزی

معماری کلیسا یکی از مهم‌ترین علت‌های جذابیت این مکان برای گردشگران است. ساختمان کلیسا به شکل مستطیل و در جهت غرب به شرق ساخته شده است. سقف کلیسای‌ مسروپ مقدس روی چهار ستون بنا شده است. سقف آن همچنین قوس‌هایی دارد که

قسمت‌های مختلف آن را به دیوارهای جانبی وصل می‌کند. ورودی‌های کلیسا در قسمت‌های جنوبی و غربی واقع شده‌اند. برج ناقوس خانه آن نیز در ورودی غربی ساخته شده است.از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد کلیسای‌ مسروپ مقدس نورگیرهای زیاد آن است. برای ساخت این کلیسا از مصالح مختلفی چون خشت، گل، ملات و چوب استفاده شده است. تیرهای چوبی کار شده داخل دیوارها و ستون‌ها مهم‌ترین دلیل استحکام ساختمان کلیسا محسوب می‌شوند.

بدون شک توضیحات و تصاویر نمی‌توانند آنگونه که شایسته است، زیبایی‌های این بنا را به شما نشان دهند. بازدید از کلیسای مسروپ مقدس برای گردشگران داخلی و خارجی خالی از لطف نیست.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *