جاذبه های طبیعی, گردشگری, هرمزگان

ساحل سرخ هرمز یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان هرمزگان

ساحل سرخ هرمز یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان هرمزگان

ساحل سرخ هرمز واقع در جزیره هرمز، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان است و با نام های دیگری از قبیل ساحل قرمز هرمز نیز شناخته می شود. رنگ قرمز و عجیب این ساحل زیبا به دلیل وجود کوهی است که در کنار این ساحل قرار گرفته و سرشار از اکسید خاکی است فقط یک ماده معدنی با ارزش نیست بلکه برای مقاصد صنعتی، مصرف دارد و افراد محلی از آن به عنوان ادویه در غذاهای خود استفاده می کنند. در سفر به جزیره هرمز، حتما سری به ساحل سرخ هرمز بزنید و از زیبایی بی نظیر این جاذبه زیبا نهایت لذت را ببرید. در هنگام قدم زدن در کنار این ساحل، با قسمت هایی روبرو خواهید شد که شن و ماسه با ترکیبات فلزی می درخشد و برای دیدن این صحنه بهتر است که در هنگام غروب خورشید یا طلوع آفتاب به این ساحل بروید.

درباره خاک با ارزش ساحل سرخ هرمز

خاک ساحل سرخ هرمز، در واقع مرغوب ترین خاک سرخ است که پس از اسپانیا، از بهترین کیفیت مواد معدنی در جهان برخوردار است و کاربردهای صنعتی و آرایشی بسیاری دارد. ساحل قرمز هرمز تنها یکی از دهها سواحل زیبای جزیره هرمز با غارهای دریایی مرموز خود است که به عنوان یکی از بهترین جاذبه های طبیعی استان هرمزگان نیز شناخته می شود. خوب است بدانید خاک این ساحل سرخ، ارزش اقتصادی بالایی دارد و در صنایع مختلف از جمله رنگرزی، آرایشی، شیشه و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مرغوب ترین کالاهای صادراتی ایران به شمار می رود. امروزه صادرات این خاک به دلیل از بین رفتن آن محدودتر شده است.

ساحل قرمز هرمز

بهترین زمان بازدید از ساحل

بهترین زمان بازدید از ساحل سرخ هرمز که از زیباترین جاذبه های دیدنی استان هرمزگان به شمار می رود، هنگام طلوع و غروب خورشید است، در این زمان، زیبایی واقعی این ساحل بی نظیر به وضوح قابل مشاهده است و افراد زیادی برای دیدن این صحنه شب را تا صبح، در این ساحل سپری می کنند.

https://www.itto.org/iran/attraction/red-beach-of-hormuz-persian-gulf/

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *