جاذبه های طبیعی, گردشگری, گیلان

بازدید از دریاچه بره سر یا دریاچه ویستان یکی از خاص ترین جاذبه های دیدنی استان گیلان

بازدید از دریاچه بره سر یا دریاچه ویستان یکی از خاص ترین جاذبه های دیدنی استان گیلان

دریاچه بره سر یا دریاچه ویستان یکی از بهترین نمونه های جاذبه های گردشگری استان گیلان است که در نتیجه زمین لرزه شدیدی که سالها پیش در رودبار رخ داد، ایجاد شده است. این دریاچه زیبا در نزدیکی شهر رودبار قرار دارد و اگر از بیرون به آن نگاه کنید، مانند این است که یک آینه بین چمنزارهای سبز در روبروی شما قرار دارد. این دریاچه از خاص ترین جاذبه های دیدنی استان گیلان است و در تمامی فصول سال می توانید از آن دیدن کنید. در تابستان با صدای آواز پرندگان مدهوش می شوید و در زمستان با مشاهده چهره برفی و یخ زده دریاچه گویی روح از بدن جدا می شود.

درباره دریاچه بره سر یا دریاچه ویستان

این دریاچه تماشایی در ارتفاع 1250 متری از سطح دریا و 55 کیلومتری رودبار واقع شده و رودخانه هایی که به آن می ریزند، آب آن را تامین می کنند. وسعت این دریاچه، 4 هکتار و عمق آن 100 متر است و مکانی بسیار مناسب برای سفرهای یکروزه و چادر زدن و ماهیگیری است.

بسیاری از اهالی این منطقه در اطراف این دریاچه از طریق زنبورداری و دامپروری امرار معاش می کنند. گونه های گیاهی معروفی از قبیل درختان بلوط، راش و زالزالک و لاله های زرد، پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می دهند و در اطراف دریاچه حیواناتی مانند روباه، بلدرچین و موش صحرایی زندگی می کنند.

دریاچه ویستان

دسترسی به دریاچه

برای رسیدن به دریاچه بره سر یا دریاچه ویستان، باید از طریق شهر رودبار وارد مسیر رستم آباد شوید و پس از عبور از توتکابن، سندس، حاجیده و برارود به منطقه حفاظت شده سیاهرود می رسید و سپس از بره سر به سمت دریاچه می روید. خانه های روستایی برای اقامت شبانه به مسافران اجاره داده می شود، همچنین چادر زدن در این منطقه آزاد است.

اگر به دنبال مکانی هستید که در یک زمان چشم اندازی زیبا از کوه و جنگل و دشت و دریا را در اختیارتان بگذارد، بدون شک دریاچه بره سر یا دریاچه ویستان تنها گزینه موجود است. توصیه می کنیم برای یک روز هم که شده به این منطقه سفر کنید و ببینید که خشم طبیعت چه شاهکاری بر جای گذاشته است.

https://dornatrip.com/vistan-lake-anger-of-earthquake/

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *