جاذبه های طبیعی, گردشگری, گیلان

گشت و گذاری در ییلاق اشکورات رودسر از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

گشت و گذاری در ییلاق اشکورات رودسر از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

ییلاق اشکورات رودسر در ارتفاعات شهرستان رودسر در استان گیلان است. جالب است بدانید کلمه رودسر ترکیبی از كلمات رودخانه و سر هستند و این نامگذاری به دلیل رودخانه های متعددی است که در اطراف این شهر زیبا جریان دارند. نام باستانی رودسر “كوتوم” و نام دیگر آن “هوسم” بوده است. این شهر ساحلی و زیبا بسیاری از جاذبه های گردشگری استان گیلان از جمله ییلاق اشکورات رودسر را در خود جای داده است. ییلاق اشکورات مکانی بسیار مناسب برای سفرهای تابستانی و رهایی از گرمای طاقت فرسا است و بسیاری از محلی ها در تابستان برای اینکه از شرجی و گرما در امان باشند، به ویلاهای خود در ییلاق اشکورات رودسر می روند.

درباره ییلاق اشکورات رودسر

این ییلاق زیبا که جزء بهترین جاذبه های دیدنی استان گیلان محسوب می شود، در بخش جنوبی مسیر کلاچای به رحیم آباد قرار دارد و قسمت وسیعی از جنوب رودسر به رامسر را به خود اختصاص داده است. با سفر به ییلاق اشکورات می توانید شاهد منظره بسیار زیبایی از رشته کوههای البرز باشید. خوب است بدانید ییلاق اشکورات شامل روستاهای اشکور سفلی و علیا، سیارستاق ییلاقی و اشکور شوئیل می شود که تک تک این دهستانها از جاهای دیدنی گیلان به شمار می روند.

ییلاق اشکورات

جاذبه های گردشگری ییلاق

ییلاق اشکورات رودسر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی از قبیل چشمه ها و دریاچه ‌های طبیعی فراوان، غارهای منحصر به فرد و چشمه‌ های آب معدنی و همچنین رودخانه ‌های شفاف و زلال است که هوش از سر هر بیننده ای می برد. از بهترین نمونه های جاذبه گردشگری ییلاق اشکورات می توان به کوه عروس و داماد واقع در روستای زیاز، دارگردان رجه و سرچشمه رودخانه آسمانرود واقع در روستای گیری اشاره کرد. شغل اصلی اهالی اشکورات، کشاورزی و باغداری است و مهمترین محصول اشکورات، فندق است به طوری که این منطقه مقام اول را از نظر کشت و تولید فندق در ایران دارد.

اگر در جستجوی مکانی بی نظیر برای سفر تابستانی خود هستید، توصیه می کنیم برای یکبار هم که شده به ییلاق اشکورات رودسر بروید و از طبیعت بی بدیل و فضای آرامش بخش این منطقه نهایت استفاده و لذت را ببرید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rudsar

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *