جاذبه های طبیعی, گردشگری, هرمزگان

غار خرسین یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان

غار خرسین یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان

غار خرسین یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان هرمزگان است که در فاصله 3 کیلومتری شمال غربی منطقه سیاهو قرار دارد. با رفتن به این منطقه گنبدهای نمکی بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد که در اشکال مختلف وجود دارند. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد غار خرسین، آبشار نمکی و ستون های نمکی عظیم تشکیل شده در آن است.

جالب است بدانید گنبدهای نمکی این غار تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران هستند و به خوبی از آنها مراقبت می شود. در سفر به هرمزگان حتما از این غار زیبا که از بهترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان است، دیدن کنید.

درباره غار نمکی خرسین

غار خرسین با ارتفاع ورودی 3 متر، عرض 4 متر و طول 178 متر یکی از مناطق دیدنی بی نظیر و شگفت انگیز استان هرمزگان است. با ورود به غار، پس از طی کردن چند متر به یک محوطه بزرگ می رسید و با ادامه دادن مسیر، به یک سوراخ در ضلع غربی خواهید رسید که شما را وارد راهروی اصلی غار نمکی خرسین می کند. این راهرو در حدود 170 متر از غار بدون مسیر گمراه کننده ادامه دارد. وقتی وارد راهرو می شوید، با یک سربالایی که تا انتهای غار ادامه دارد، مواجه می شود.

آبشار نمکی شگفت انگیز غار نیز در کنار آن است و 12 متر ارتفاع دارد. در غار خرسین، جریان آب شور وجود دارد که از سرعت بالایی در بیرون غار برخوردار است که این، به دلیل شیب غار و همچنین بارانهای شدید در زمستان است. زمانهای بارندگی شدید، بازدید از این غار نمکی توصیه نمی شود.

غار نمکی خرسین

دسترسی به غار

گنبدهای نمکی خرسین در نزدیکی روستای خرسین در سیاهو و در 80 کیلومتری شمال شرقی بندرعباس قرار دارند و تنها با 2 ساعت رانندگی و 90 دقیقه پیاده روی می توانید به غار خرسین که از زیباترین نقاط دیدنی استان هرمزگان است، برسید.

https://hipersia.com/en/news.cfm?id=1529

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *