جاذبه های طبیعی, گردشگری, هرمزگان

غار نمکدان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان

غار نمکدان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان

غار نمکدان واقع در 90 کیلومتری جنوب غربی جزیره قشم، یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان هرمزگان است و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. نمای بیرونی غار نمکدان به دلیل وجود رگه های سفید نمکی بسیار جلب توجه می کند و از دور مانند یک اثر هنری زیبا و با ارزش به نظر می رسد. این غار زیبا و دیدنی به عنوان یکی از طولانی ترین غارهای نمکی جهان با طول 6400 متر شناخته شده است.

درباره غار نمکدان

جریان های آب نمکی که در بستر غار نمکدان در حرکت اند، مناظر خاصی را برای بازدید کنندگان به وجود می آورند، این جریانات، تصاویر اطراف آن را منعکس می کند و زیبایی غار را به بهترین شکل جلوه می دهند. در این جا یک چشمه سفید طبیعی وجود دارد که توسط جریان آب شور تغذیه می شود و در کل سال جاری است. رطوبت جزیره قشم به همراه ورود آب به داخل غار، باعث می شود تا آب نمکی اشباع شده، نشت کرده و یخچال های زیبایی را در سقف آن تولید کند. این غار زیبا یکی از بهترین جاذبه های دیدنی استان هرمزگان است و در سفر به جزیره قشم، توصیه می کنیم حتما از آن بازدید کنید، به خصوص اگر از عاشقان طبیعت هستید. برای بازدید از غار نمکدان باید از یک راهنمای محلی کمک بگیرید و برای ورود به غار باید چراغ قوه داشته باشید.

غار نمکی نمکدان

رستوران های نزدیک به غار

پس از اینکه از غار نمکی نمکدان بازدید کردید، برای میل کردن غذا می توانید به رستوران سنتی علیشاهی، رستوران ناخدا امینی و مطبخ Singo مراجعه نمایید و غذاهای خوشمزه و محلی قشم را امتحان کنید.

برای بازدید از غار نمکدان، باید صبح زود از قشم حرکت کنید و برای رسیدن به ورودی غار، در حدود 2 کیلومتر پیاده روی در پیش خواهید داشت. بازدید از این جاذبه طبیعی بی نظیر و کمیاب را اکیداَ پیشنهاد می کنیم.

https://apochi.com/attractions/qeshm/namakdan-salt-cave/

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *