جاذبه های طبیعی, گردشگری, گیلان

اسکله بندر انزلی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان و شهر انزلی

اسکله بندر انزلی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان و شهر انزلی

بندر انزلی یا شهر باران یکی از بزرگترین و مهمترین بنادر ایران است و بعد از شهر رشت، پرجمعیت‌ترین شهر گیلان نیز به شمار می رود. انزلی یکی از اولین شهرهای ایران است که شاهد ورود تکنولوژی بود، به طوری که این شهر زیبا، اولین نقطه از کشور بود که خانه های آن با برق روشن شدند و بسیاری از اولین ها در این شهر بوده است، از جمله اولین سالن سینما و تئاتر، اولین پل متحرک، اولین اتومبیل و همچنین اولین خطوط هوایی. بندر زیبای انزلی یکی از بهترین جاذبه های دیدنی استان گیلان است که هر توریستی به گیلان سفر می کند بدون بازدید از این شهر، از این استان خارج نمی شود. بسیاری از جاذبه های گردشگری استان گیلان در دل همین شهر دوست داشتنی گنجانده شده که مشهورترین و پربازدیدترین آنها، اسکله بندر انزلی است.

اسکله و بلوار ساحلی انزلی

اسکله و بلوار ساحلی انزلی از جذاب ترین جاهای دیدنی گیلان و این شهر هستند و جالب است بدانید تقریبا هر توریستی که وارد انزلی می شود، به طور ناخودآگاه به سمت اسکله بندر انزلی می رود و البته در اطراف اسکله پر از نقاط دیدنی و جاذبه های طبیعی است که همزمان می توانید از دیدن آنها نیز لذت ببرید. با رفتن به اسکله بندر انزلی، کشتی های بین المللی که بیشتر از اروپا و روسیه وارد بندر می شوند را مشاهده خواهید کرد و در صورت تمایل می توانید یک قایق کرایه کنید و گشت و گذاری در اطراف اسکله و شاید کمی دورتر، در تالاب انزلی داشته باشید.

اسکله بندر انزلی

درباره اسکله بندر انزلی

اسکله بندر انزلی نزدیک به یک قرن است که افتتاح شده و در طول این مدت کشتی های تجاری بسیاری در این اسکله پهلو گرفته اند، جالب است بدانید، اولین بار یک کشتی آلمانی وارد اسکله بندر انزلی شد و بعد از اینکه تعداد کشتی های ورودی به این بندر افزایش یافت، برای راحتی عبور و مرور آنها، موج شکن های غازیان و انزلی در نزدیکی اسکله ساخته شد و به دلیل وجود این دو موج شکن است که گردشگران می توانند سوار بر قایق در دریا و تالاب به گشت و گذار و بپردازند. با بازدید از اسکله بندر انزلی، شاهد دو پلی خواهید بود که بندر انزلی را به غازیان و میان پشته وصل می کند، این پلهای ارتباطی توسط مهندسین آلمانی و سوئدی طراحی و ساخته شده است.

اسکله انزلی

بهترین فصل برای بازدید

انزلی یکی از پر باران ترین شهر شمالی است و در تمامی ماههای سال بارش باران در این شهر زیبا مشاهده می شود، بهترین زمان برای بازدید از اسکله بندر انزلی، زمانی است که بارندگی نباشد و یا شدت آن کم باشد تا بتوانید با خیال آسوده در اطراف اسکله و ساحل دریا قدم بزنید و از مشاهده جاذبه های بی نظیر آن لذت ببرید، البته در روزهای گرم تابستان نیز ممکن است به دلیل شرجی هوا نتوانید به خوبی از همه جای این اسکله دیدن کنید، اواخر فصل بهار و فصل پاییز می تواند زمان ایده آلی برای بازدید از انزلی و اسکله زیبای آن باشد.

بازدید از اسکله بندر انزلی که واقع در بلوار ساحلی انزلی است، در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر است ولی برای بازدید از جاذبه های خاص از جمله تالاب انزلی و یا قایق سواری در دریا، می توانید از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر به این مکان مراجعه نمایید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bandar-e_Anzali

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *