اصفهان, جاذبه های تاریخی, گردشگری

مسجد امام در اصفهان

مسجد-امام-در-اصفهان

مسجد_امام_در_اصفهان

مسجد امام یکی از زیباترین و قدیمی ترین جاذبه های گردشگری اصفهان می باشد. این مسجد زیبا در میدان نقش جهان واقع شده است و تاریخ ساخت آن به دوران صفویه برمی گردد. معماری بنای مسجد در نوع خود بی نظیر است، به اندازه ای که این مسجد در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است. شاهکاری از معماری اسلامی به همراه هنر کاشی کاری، خوشنویسی و نقاشی را در بنای مسجد امام در قسمت‌های مختلف می توانید تماشا کنید.

توریست ها و گردشگران خارجی به این سبک از معماری علاقه زیادی دارند. برخلاف مسجد شیخ لطف الله که هیچ مناره ای ندارد، مناره های نیلگون مسجد امام در کنار گنبد زیبا از دور خودنمایی می کنند. ساخت این بنای تاریخی و ماندگار در حدود سال ۱۰۲۰ آغاز شد؛ پیگیری مراحل ساخت این مسجد زیبا به دستور شاهان مختلف صفوی در سال های بعد نیز انجام گرفت.

 

از معماران هنرمند، کاشی کارها و خوشنویسان مشهور آن دوران نظیر محمدرضا امامی و علیرضا عباسی که دو تن از خوشنویسان معروف دوره صفویه بودند بهره گرفته شد تا نمای مسجد امام به طرز شگفت انگیز و خیره کننده ای ثبت شود. تمام کتیبه هایی که در این مسجد وجود دارند، نمادی از ذوق و هنر دوران صفویه در ایران را به نمایش می گذارند.

توریست ها و گردشگرانی که برای تماشای جاذبه های گردشگری اصفهان به این شهر سفر می‌کنند، بازدید از مسجد امام را در برنامه گردشگری خود قرار می دهند. تماشای مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو و زیبایی های میدان نقش جهان در کنار معماری شگفت انگیز مسجد امام، تجربه ‌ای است که هر بیننده ‌ای را به ذوق می‌آورد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *