اصفهان, جاذبه های تاریخی, گردشگری

مسجد شیخ لطف الله

مسجد-شیخ-لطف

مسجد_شیخ_لطف_الله

 مسجد شیخ لطف الله یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان است. اگر به دنیای معماری تاریخی علاقه مند هستید، تماشای این مسجد برای شما جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. شاهکار معماری دوران صفویه به همراه کاشی کاری زیبا و چشم نواز را می توانید در این مسجد تاریخی از نزدیک تماشا کنید.

مسجد شیخ لطف الله در شهر اصفهان در دهه ۱۶۱۹ به دستور شاه عباس اول در دوران صفویه ساخته شد. در ساخت بنای این مسجد معروف، نامی از معمار مشهور و سرشناس آن دوران با نام محمدرضا اصفهانی مشاهده می‌شود.

 

عمارت مسجد شیخ لطف الله در میدان نقش جهان اصفهان، دقیقاً مقابل امارت کاخ عالی قاپو قرار گرفته است و هر دو ساختمان این بناهای تاریخی،  عظمت و شکوه میدان امام را دو چندان نموده اند.

 بنای مسجد به گونه ای طراحی شده است که هیچ مناره ای ندارد. تمام قسمت های مسجد در سمت دیوارها، گنبد، ورودی مسجد، رواق ها و غیره توسط کاشی کاری ها و هنر خوشنویسی، تزئین شده‌اند. آیات قرآنی به همراه اشعار برای تزیین بر روی کاشی ها به کار رفته است.

نمای گنبد این مسجد به گونه‌ای چشم نواز و خیره کننده است که آن را به عنوان یکی از زیباترین گنبدها در جهان معرفی کرده اند. هر ساله تعداد بیشماری توریست و گردشگر برای تماشای این شاهکار معماری به شهر اصفهان سفر می کنند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *