تهران, فرهنگ وهنر, موزه ها و مکان های تاریخی

معرفی موزه آبگینه و سفالینه های تهران

موزه

موزه آبگینه و سفالینه های تهران

آیا شما نیز قصد دارید تا در سفرتان به تهران از موزه آبگینه و سفالینه های ایران بازدید کنید؟ موزه آبگینه و سفالینه های ایران یکی از جالب ترین و دوست داشتنی ترین موزه های کشورمان به شمار می آید؛ که در یک بنای تاریخی مربوط به دوران حکومت قاجاریه تاسیس شده است و در سال ۱۳۷۷ نیز توانست با شماره ۲۰۱۴ در میراث ملی کشورمان به ثبت برسد.

توجه داشته باشید که گردشگران می توانند در این موزه از انواع سفال ها و شیشه های مختلف بازدید کنند که بیشترین حجم گردشگران بازدیدی این موزه را گردشگران خارجی تشکیل می دهند و سالانه به طور متوسط حدود ۲ میلیون نفر از این موزه بازدید می کنند.

معماری موزه آبگینه و سفالینه های تهران

این خانه بر پایه آمیزه‌ای از معماری ایرانی و اروپایی ساخته شده‌است. طراحی پلکان آن به شیوه روسی است اما هنر معماری ایرانی در منبت کاریهای درها و پله‌ها، گچبریهای سقف‌ها و ستون‌ها و آیینه کاری‌هایی آن دیده می‌شود. پس از انقلاب در سال ۱۳۶۸ به آینه کاری طبقه دوم بخش‌هایی افزوده شده که در آن‌ها درونمایه‌های مذهبی و انقلابی به چشم می‌خورد. گچ‌بری موزه شامل دو دوره است: دوران قوام، و سبک غربی در زمان سفارت مصر و آینه‌کاری‌های طبقه دوم، که مربوط به دوره قاجار است.

دسترسی به موزه آبگینه

اگر دوست دارید تا در سفر خود به تهران از موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران بازدید داشته باشید می توانید با در داشتن آدرس آن به راحتی از بخش های مختلف آن بازدید داشته باشید:

آدرس موزه آبگینه و سفالینه‌های تهران: تهران – منطقه ۱۲ – خیابان سی تیر
ساعات بازدید از موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران: از ۸ صبح تا ۱۹ بعد از ظهر
تلفن: ۶۶۷۰۸۱۵۳- ۰۲۱

مطلب پیشنهادی: معرفی موزه فرش تهران

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *