تهران, فرهنگ وهنر, موزه ها و مکان های تاریخی

معرفی موزه فرش تهران

موزه فرش

موزه فرش تهران

آیا شما نیز به دنبال بازدید از موزه فرش ایران هستید؟ آیا می دانید که در موزه فرش چه آثاری را می دانید مشاهده کنید؟ موزه فرش یکی از زیباترین و دیدنی ترین موزه های کشور به شمار می آید که این موزه در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد و با داشتن طراحی و معماری بسیار بی نظیر و شبیه دار قالی خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب کند.

از مهمترین و بی نظیرترین آثاری که می توانید در این موزه از آنها بازدید داشته باشید می توان به نقش و نگارهای بسیار متنوع از شهرهای مختلف ایران از جمله تبریز، اصفهان، کاشان، قم، مشهد، کرمان و سنندج را در این موزه مشاهده نمود. قدیمی ترین آثار موجود در این موزه مربوط به قرن یازدهم هجری قمری می باشد که از طرح و نقش بسیار جذابی برخوردار است.

ساختمان موزه فرش تهران

این موزه در خیابان کارگر شمالی تقاطع دکتر فاطمی یا به عبارتی دیگر در ضلع شمال غربی پارک لاله و در فضایی به وسعت ۱۲۰۰۰ متر مربع واقع شده‌است. این موزه در سال ۱۳۴۰ به صورت ناتمام به منظور گالری فرش ساخته شد و به مدت ۱۵ سال به صورت متروکه باقی ماند و سپس در اوایل سال ۱۳۵۵، کار تعمیرات و تغییرات کلی آن آغاز و در نهایت روز ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۶ رسماً افتتاح گردید.

ساختمان موزه فرش تهران ۳۴۰۰ متر مربع مساحت دارد و آذین‌های نمای بیرونی آن شبیه دار قالی است. طراح بنای این موزه، عبدالعزیز فرمانفرمائیان است. ساختمان دارای دو تالار است و برای نمایش انواع قالی‌های دست بافت و گلیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبقه همکف این موزه برای نمایش دائمی ۱۵۰ قطعه فرش و طبقه دوم آن برای برگزاری نمایشگاه‌های موردی و فصلی در نظر گرفته شده‌است.

دسترسی به موزه فرش تهران

گردشگران و توریست هایی که قصد بازدید از موزه فرش تهران را دارند می توانند به راحتی از طریق مترو و اتوبوس خود را به این موزه رسانده و بازدید لازم را انجام دهند. آدرس موزه مذکور به صورت زیر می باشد:

آدرس: تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، تقاطع دکتر فاطمی ضلع جنوبی شرقی چهارراه، موزه فرش ایران

مطلب پیشنهادی: موزه سینمای تهران

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *