جاذبه های تاریخی, گردشگری, مرکزی

مدرسه سپهدار تاریخ و هنر ایرانی را به شما نشان می‌دهد

مدرسه سپهدار تاریخ و هنر ایرانی را به شما نشان می‌دهد

مدرسه سپهدار یکی از جاذبه های استان مرکزی است که در بافت قدیم شهر اراک و داخل بازار تاریخی این شهر واقع شده است. این مدرسه به عنوان اولین مرکز علوم دینی در شهر اراک شناخته می‌شود. امروزه این مکان را با نام حوزه علمیه امام خمینی نیز می‌شناسند. مدرسه سپهدار همچنان جایگاهی برای جویندگان دانش اسلامی است.

معماری بی نظیر این مدرسه آن را به یکی از زیباترین فضاهای فرهنگی تبدیل کرده است. به همین دلیل علاوه بر طلابی که در این مجموعه تحصیل می‌کنند، گردشگران زیادی نیز برای بازدید از آن مراجعه می‌کنند.

جاذبه های گردشگری استان مرکزی

خصوصیات خاص مدرسه سپهدار

یکی از ویژگی‌هایی که توجه گردشگران بسیاری را به مدرسه سپهدار اراک جلب کرده است، کاشی کاری زیبا و سنتی این مدرسه است. جذابیت دیگر این مکان فرهنگی حوض زیبای فیروزه‌ای رنگی است که در میان میدان مدرسه ساخته شده است.

در این مدرسه یک آب انبار وجود دارد که در زما‌ن‌های قدیم تأمین کننده آب بوده است . مدرسه سپهدار یکی از دیدنی‌ترین آثار باستانی در شهر اراک است. در واقع می‌توان گفت آثار تاریخی مهم‌ترین جاذبه های گردشگری استان مرکزی به حساب می‌آیند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به تاریخ و معماری علاقمندید، سفر به استان مرکزی را فراموش نکنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *