جاذبه های طبیعی, گردشگری, هرمزگان

گچین یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی استان هرمزگان

گچین یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان

گچین یکی از روستاهای استان هرمزگان، در نزدیکی بندرعباس است که به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان شناخته می شود و در بین گردشگران ایرانی شهرت زیادی دارد. این روستای زیبا در دامنه تپه ای به همین نام قرار گرفته و کمتر از 2500 نفر جمعیت دارد. دسترسی به این روستای زیبا و دیدنی، از بندرعباس و بندر خمیر به راحتی امکان پذیر است. این روستا به دلیل بازارهایی که دارد در بین مردم سراسر ایران معروف است و بسیاری از مسافران برای خرید به این روستا سفر می کنند.

درباره روستای گچین

روستای گچین از جاذبه های دیدنی استان هرمزگان است که به دو بخش بالا و پایین تقسیم می شود. این روستا در فاصله 10 کیلومتری از دریا قرار دارد و در سفر به آن می توانید از سواحل زیبای جنوبی ایران نیز بازدید نمایید. جالب است بدانید بسیاری از معادن اورانیوم ایران در این روستای جنوبی قرار دارند و به همین دلیل این روستا اهمیت زیادی در صنایع مختلف دارد. این روستای زیبا بسیاری از جاذبه های بی نظیر استان هرمزگان از قبیل یک گنبد نمکی بسیار زیبا را در خود جای داده است.

بازار گچین

بازار گچین

همانطور که گفتیم، روستای گچین بازارهای فراوانی دارد که بیشتر آنها در بخش بالایی آن قرار دارند و مکان بسیار مناسبی برای خرید لوازم خانگی به شمار می روند و مردم از سراسر ایران برای خریدهای مقرون به صرفه به این روستا می آیند. از جمله بازارهای این منطقه می توان به بازار حبیب، پاساژ هاشم، پاساژ شمشاد و بازار مسجد جامع اشاره کرد.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gachin_Rural_District
https://en.wikipedia.org/wiki/Gachin-e_Pain

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *