گردشگری, مقاصد گردشگری, همدان

آشنایی با استان همدان

سفر به شهر همدان و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

در این مطلب قصد داریم تا درباره سفر به شهر همدان، جاذبه های گردشگری همدان، سوغات همدان و تاریخ همدان، یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ایران صحبت کنیم. طبق بعضی از منابع، قبل از وارد شدن قوم آرایایی به این محدوده، قوم کاسیان مشغول زندگی در اینجا بوده اند. نام های «هگمتانه» و همچنین «اکباتان» را نیز برای شهر همدان در نظر گرفته اند. همچنین جالب است بدانید که این شهر، یک مقر تابستانی نیز برای پادشاهان بزرگ هخامنشی مانند کوروش بزرگ به حساب می آمد.

با در نظر گرفتن طبیعت بی نظیر و همچنین تاریخ و فرهنگ با مسمای شهر همدان، باید گفت شهر زیبای همدان، هرساله پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر هم از داخل و هم از خارج کشورمان می باشد. نکته قابل ذکر نیز این است که همدان، از سمت های متفاوتی با استان های مختلف از جمله: قزوین، لرستان، زنجان، مرکزی، کردستان و کرمانشاه همسایه است.

بزرگ ترین شهرهای این استان، شهر همدان و ملایر می باشند. قرار داشتن این استان در یک منطقه مرتفع موجب شده تا همدان، یک آب و هوای متغیر اما زمستان های سرد و همچنین تابستان هایی با هوای معتدل داشته باشد.

شهر همدان کجاست؟

در این بخش از مقاله معرفی می کنیم که شهر همدان در کجا قرار دارد. در ابتدا باید بگوییم که استان همدان، یکی از استان های کشور عزیزمان ایران به شمار می آید. مرکز این استان، شهری باستانی به نام همدان می باشد که «هرودوت» تاریخ بنای این شهر را در سده 8 قبل از میلاد در زمان مادها به دست «دیاکو» بیان کرده است.

استان همدان با داشتن 20173 کیلومتر مربع وسعت، از سمت شمال به استان هایی از جمله قزوین و زنجان، همچنین از سوی جنوب به استان لرستان، از سوی غرب به استان هایی از جمله کردستان و کرمانشاه و از سوی شرق به استان مرکزی محدود می باشد.

**همچنین نکته قابل ذکر دیگر درباره این استان این است که: میان مدارهای 23 درجه و 59 دقیقه تا 35 درجه و همچنین 48 دقیقه ی عرض شمالی از خط استوا و 47 درجه و 24 دقیقه تا 49 درجه و 36 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار دارد. حاوی 9 شهرستان، 25 بخش، 30 شهر، 73 دهستان و همچنین 1210 روستا می باشد.

سفر به شهر همدان

مسیر حرکتی به شهر همدان از تهران

اگر شما قصد دارید از تهران به شهر همدان سفر کنید، روش های متفاوتی پیش روی شما خواهد بود. فاصله تهران تا همدان بر اساس نقشه، فاصله ای حدوداً 320 کیلومتر می باشد؛ عزیمت با بهره گیری از خودرو شخصی، با در نظر گرفتن مسافت کم و وجود جاذبه های گردشگری دیدنی و همچنین تاریخی که میان راه وجود دارد، یک پیشنهاد عالی برای شما است.

مزایای سفر به شهر همدان با استفاده از ماشین شخصی:

حتماً بسیاری از مسافرت ها اگر با ماشین شخصی انجام شود برایتان خسته کننده و سخت باشد، اما اگر خودروی شما خودرویی سالم و بدون نقص باشد و شما مشتاق دیدن جاذبه های زیبای بین راهی باشید، توانایی آن را دارید تا با یک خیال آسوده مسیر را طی کنید. البته سفر کردن به همدان با قطار، هواپیما و همچنین اتوبوس نیز امکان پذیر است و شما حق انتخاب دارید.

بهترین زمان سفر به شهر همدان

با در نظر گرفتن این موضوع که همدان در دامنه های کوه مرتفع الوند قرار دارد، این شهر دارای زمستان های سرد و برفی است. همدان دارای تابستان هایی خنک و مطلوب می باشد. ماه های بسیار گرم این شهر، تیر و مرداد می باشند که دما در این ماه ها، چیزی حدود 36 درجه افزایش پیدا می کند. همچنین خنک ترین ماه های شهر همدان، دی و بهمن است که این منطقه در این ماه ها، دمایی حدود 26- درجه سانتی گراد دارد.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، بهترین زمان برای عزیمت به همدان، از وسط های ماه اردیبهشت تا آخر تابستان خواهد بود.

سفر به شهر همدان

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *