جاذبه های طبیعی, گردشگری, گیلان

روستای ماسوله از بهترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

روستای ماسوله از بهترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

روستای ماسوله یکی از زیباترین روستاهای ایران واقع در منطقه سردار جنگل در شهرستان فومن است و از توریستی ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان به شمار می رود. این روستای تاریخی که تاسیس آن به قرن 10 میلادی باز می گردد، کمتر از 600 نفر جمعیت دارد ولی در تمامی ماههای سال پر از گردشگران داخلی و خارجی است.

جالب است بدانید ماسالار و خورتاب (Māsalar and Khortāb) نامهای تاریخی ماسوله می باشند. ماسوله در حدود 60 کیلومتری جنوب غربی رشت و 32 کیلومتری غرب فومن، در محدوده رشته کوههای البرز، در نزدیکی ساحل جنوبی دریای خزر و در ارتفاع هزار و پنجاه متری از سطح دریا قرار دارد.

مختصری از تاریخچه روستای ماسوله

اگرچه نوشته شده است که ماسوله در قرن دهم میلادی ساخته شده است، اما استان گیلان قدمتی طولانی دارد و اولین دهکده موسوم ماسوله در حدود سال 1006 میلادی، در 6 کیلومتری شمال غربی ماسوله فعلی تاسیس شد که به آن کهنه ماسوله گفته می شود، مردم در آن زمان به دلیل آفت و حملات جوامع همجوار کهنه ماسوله به روستای ماسوله فعلی نقل مکان کردند.

روستای ماسوله

آب و هوا و جاذبه های این روستای تاریخی

رودخانه ماسوله رودخان که یکی از جاذبه های دیدنی استان گیلان است از ارتفاعات ماسوله سرچشمه می گیرد و که از داخل این روستا عبور می کند و آبشار آن به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی گیلان به شمار می رود. اگر عاشق هوای مه آلود هستید، توصیه می کنیم حتما به ماسوله سفر کنید و از آب و هوای بی نظیر این بهشت روی زمین لذت ببرید، چرا که مه یکی از ویژگی های غالب آب و هوای روستای ماسوله است.

https://en.wikipedia.org/wiki/Masuleh

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *