تهران, رستوران, رستوران و کافه ها

لیست بهترین رستوران های سنتی و سفره خانه های معروف تهران

لیست بهترین رستوران های سنتی و سفره خانه های معروف تهران

در زندگی مدرن امروزه هنوز هم هستند افرادی که به دنبال بهترین رستوران های سنتی می گردند و غذا های اصیل ایرانی را به فست فود ها ترجیح می دهند.

رستوران سنتی به مکانی اطلاق می شود که غذا های سنتی و ایرانی را سرو می کنند؛ ولی سفره خانه به مکانی گفته می شود که علاوه بر ارائه انواع غذا های سنتی سبک و سیاق قدیمی و سنتی دارد، دارای فضایی با بافت قدیمی و یا تزئینات سنتی است. همچنین از ظروف و وسایل به سبک زندگی مردم تهران قدیم استفاده می شود که حال و هوای گذشته را به مشتری القا کند. در بیشتر سفره خانه ها موزیک زنده ی سنتی نیز موجود است و می تواند روز و شب خاطره انگیزی را برایتان به ارمقان آورد. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد به معرفی چند رستوران سنتی و سفره خانه ی معروف تهران بپردازیم و شما را با آن ها آشنا کنیم تا به راحتی بتوانید مکان دلخواه خود را پیدا کنید و برای یک روز با خوردن غذا های لذیذ ایرانی و نوای موسیقی سنتی آرامش کسب کنید.

معروف ترین رستوران های سنتی تهران

سفره خانه عالی قاپو

این رستوران لوکس و شیک سنتی در فضایی دلپذیر با انواع غذا های اصیل ایرانی و موسیقی زنده آماده ی پذیرایی از مهمانان می باشد. انواع کباب ها و پلو های ایرانی، انواع خورش ها، انواع ماهی و تمام غذا های سنتی در منوی آن موجود است.

ساعت کاری:سفره خانه عالی قاپو همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 30 : 15 بعد از ظهر و 20 تا 24 شب باز است . یادتان باشد که حتما رزرو قبلی انجام دهید.

آدرس : میدان ونک ، ابتدای خیابان گاندی ، پلاک 55 . تلفن : 88777803

رستوران سنتی مرشد

رستوران سنتی مرشد با چهار شعبه در تهران و یک شعبه در شمال ایران ( شهرستان نور ) بسیار پر طرفدار است . هم غذای با کیفیت و هم محیطی زیبا و سنتی دارد ، که با ارائه ی منوی کامل و غذا های لذیذ توانسته است توجه مشتریان را به خود جلب کند .

آدرس : شعبه ی 1 : نیاوران ، بعد از جماران ، نبش کوچه ی دلشاد ، پلاک 2 . تلفن : 75372 .

         شعبه ی 2 : کاشانک ، جنب مسجد ولفجر ( فقط غذای بیرون بر )

         شعبه ی 3 : سعادت آباد ، پایین تر از میدان کاج ، کوچه ی کیان 13 شرقی ، پلاک 2 .

         شعبه ی 4 : تهرانپارس ، رسالت شرق ، رو به روی پمپ بنزین رشید

سفره خانه هتل اسپیناس

هتل اسپیناس پالاس تهران ، هتلی 5 ستاره و لوکس می باشد که دارای بالا ترین استاندارد های بین المللی است . رستوران دیبا در این هتل با حال و هوای سنتی و طراحی داخلی با المان های معماری کهن ایرانی ، مهمانان را به گذشته های دور می برد . همچنین پنجره های چوبی با شیشه های رنگی و گچ بری های زیبا و کاشی کاری های رنگارنگ همگی نشان از فرهنگ اصیل ایرانی دارد .

آدرس : بزرگراه یادگار امام ، سعادت آباد ، بلوار پیام ، میدان بهرود ، خیابان عابدی . تلفن : 75675000

سفره خانه سنتی زعفران تهران

فضای داخلی رستوران ، سنتی همراه با شیشه های رنگی و حوض های زیبا در وسط رستوران است . این رستوران تمامی وعده های غذایی ( صبحانه ، ناهار ، شام ) در خدمت مراجعین می باشد .

آدرس : تهرانسر ، ابتدای بلوار گل ها ، مجتمع دلتا ، طبقه ی همکف . تلفن : 44549372

رستوران سفره خانه ی سنتی کریم خان

این سفره خانه کوچک و دنج با غذا هایی ایرانی ، انواع نوشیدنی و قلیان ، در مرکز شهر تهران واقع شده است .

آدرس : خیابان کریم خان زند ، بین ایرانشهر و ماه شهر . تلفن : 88317753

سفره خانه شبهای تهران

سفره خانه ی شب های تهران می تواند مکانی مناسب برای برگزاری مراسم و مهمانی های شما باشد . همچنین با خوردن صبحانه ای خوشمزه و متفاوت می توانید صبحی شاد را شروع کنید .

آدرس : نارمک ، گلبرگ شرقی ، نرسیده به اتوبان باقری ، پلاک 167 . تلفن : 77278781

رستوران و سفره خانه صاحبدلان تهران

این سفره خانه محیطی سنتی، همراه با گچ بری ها و کاشی کاری و آب نما ، توانسته محیطی زیبا را فراهم آورد . منوی کامل و قیمت مناسب آن باعث جذب مشتری شده است .

آدرس : تهرانپارس ، بین فلکه ی سوم و چهارم ، نبش خیابان 208 شرقی . تلفن : 09121080265

رستوران سنتی شبستان تهران

این سفره خانه دارای قدمت طولانی می باشد ؛ موسیقی سنتی زنده هر شب اجرا می شود ، انواع غذا های اصیل ایرانی در آن سرو می شوند .

آدرس : خیابان استاد نجات اللهی ( ویلا ) ، بعد از چهار راه طالقانی ، پلاک 90 . تلفن : 88922080

باغ رستوران سنتی صحرا تهران

این سفره خانه در واقع یک باغچه ی سنتی است که ، در منطقه ی فرحزاد واقع شده و آب و هوای سالم و تمیز دارد . در این آب و هوا می توانید از خوردن غذا های دلپذیر ایرانی لذت ببرید .

آدرس : فرحزاد ، خیابان آبشار . تلفن : 44808383

سفره خانه سیمرغ تهران

در این سفره خانه با سرویس دیزی سنگی و چای و قلیان دبش در محیطی دلنشین با دکوراسیون سنتی می توانید روز یا شبی را با آرامش در کنار خانواده یا دوستانتان سپری کنید و از تایم خود لذت ببرید.

آدرس : خیابان شریعتی ، بین خیابان بهار شیراز و طالقانی ، نبش کوچه ی حسینی نژاد پلاک 293 . تلفن : 77610025

رستوران کشتی سندباد تهران

این رستوران و سفره خانه ی سوپر لوکس تازه تاسیس و بسیار خاص می باشد، با محیطی جذاب و دکوراسیونی ویژه (فانوس و سکان کشتی) همچنین پرسونلی با لباس ملوان دریایی توانسته فضایی دریایی را برای شما ایجاد کند . منوی این رستوران شامل غذا های فرنگی و ایرانی می باشد.

آدرس : خیابان ولی عصر ، خیابان طالقانی ، رو به روی جهاد سازندگی ، پلاک 23 هتل پارسا . تلفن : 09102599197

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *