جاذبه های تاریخی, گردشگری, یزد

آتشکده زرتشتیان یزد؛ نمادی 1500 ساله از آیین زرتشت

آتشکده-زرتشتیان-یز-نمادی-ساله-از-یین-زرتشت-

آتشکده زرتشتیان یزد یکی از جاذبه ‌های گردشگری یزد است که نمادی از آیین و مراسم زرتشتیان را به نمایش می گذارد. ساختمان این آتشکده تاریخی مورد توجه اکثر مسافران و گردشگران این شهر قرار دارد. آنچه زیبایی ساختمان آتشکده زرتشتیان یزد را دو چندان کرده در حقیقت، سبک معماری ساختمان است؛ وقتی به داخل محوطه آتشکده وارد می شوید، یک حوض بزرگ در جلوی ساختمان، نظر شما را جلب می کند. برای ورود به آتشکده، از یک سری پلکان بالا می روید و به درب ورودی می رسید.

آتشکده زرتشتیان

ستون ها و سرستون هایی که در ساختمان آتشکده‌زرتشتیان یزد مشاهده می شود توسط هنرمندان حرفه ای اصفهانی، طراحی شده است؛ چیزی که در طول تاریخ هنوز هم زیبایی خود را حفظ کرده‌ است.

در داخل آتشکده‌زرتشتیان یزد، نقاشی ها، طرح ها و نوشته هایی را می بینید که متعلق به زرتشت و کتاب مقدس روستا است. به این آتشکده، “آتشکده ورهرام” نیز گفته می شود.

آتشکده زرتشتیان

قدمت تاریخی

قدمت تاریخی آتشکده‌زرتشتیان یزد به حدود ۱۵۰۰ سال پیش باز می گردد و عجیب آنکه آتش این آتشکده هنوز هم در طول این سال ها خاموش نشده است! افرادی که به آن “هیربد” گفته می شود از آتش داخل آتشکده محافظت می کند. این آتش درون یک مجمر بزرگ، ساخته شده از جنس برنز، قرار دارد.

اگر به شهر یزد سفر کردید می توانید از مراسم آداب و رسوم و آیین عبادت زرتشتیان در آتشکده زرتشتیان یزد از نزدیک دیدن کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *