جاذبه های تاریخی, گردشگری, یزد

درباره بازار قیصریه یزد

درباره بازار قیصریه یزد

درباره بازار قیصریه یزد

بازار قیصریه یزد، یکی از جاذبه‌های گردشگری یزد است که همانند آن را در شهر اصفهان نیز می توان در میدان نقش جهان مشاهده کرد. بازار قیصریه در شهر یزد یک بنای تاریخی متعلق به قرن دوازدهم هجری قمری است. در این بازار می‌توان مغازه ها و حجره های مختلفی را مشاهده کرد که اکثر آنها متعلق به صنف پارچه فروشان می باشد.

در این بازار تاریخی شهر یزد یک راسته طولانی شبیه دالان ساخته می ‌شود که معمولاً سقف آن به صورت گنبدی شکل بوده است و تیمچه یا سرای فرعی نیز در داخل بازار وجود دارد.

این بازارها که پیشینه تاریخی ارزشمندی دارند معمولاً اجناس گران قیمت از جمله سوغاتی ها و صنایع دستی بومی شهر یزد به فروش می رسد؛ شما بهترین پارچه ها را می توانید از بازار قیصریه یزد خریداری کنید. این اثر تاریخی در فهرست آثار فرهنگی و ملی ایران به ثبت رسیده است.

بازار قیصریه یزد

دسترسی

اگر شما عزیزان می خواهید از این بازار تاریخی یزد دیدن کنید می توانید به سمت میدان خان حرکت کرده و در فاصله این میدان تا مدرسه خان، از تماشای بازار و خرید کردن در آن لذت ببرید. همچنین می توانید خوراکی ها و سوغاتی های مخصوص شهر یزد را از این بازار خریداری کنید.

شما عزیزان انواع شیرینی های سنتی شهر یزد را می توانید در این بازار پیدا کنید. اگر به شهر زیبای یزد سفر کردید، حتما یک روز کامل را به گشت و گذار در این بازارهای تاریخی شهر یزد اختصاص بدهید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *