تهران, فرهنگ وهنر, موزه ها و مکان های تاریخی

آشنایی با موزه رضا عباسی

موزه رضا عباسی

آیا شما نیز به دنبال بازدید از موزه رضا عباسی هستید؟ آیا می دانید که چه آثار باشکوهی را می توانید در این موزه مشاهده کنید؟ این موزه یکی از دیدنی ترین موزه های موجود در شهر تهران می باشد که به یادبود نقاش معروف، رضا عباسی به این این، نامگذاری شده است.

موزه مذکور در سال ۱۳۵۶ توسط فرح دیبا افتتاح شد و بعد از گذشت یکسال تعطیل شد تا اینکه برای آخرین بار در سال ۱۳۷۵ بازگشایی کردند. از مهمترین و پربازدیدترین بخش های موزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تالار پیش از اسلام
– تالار هنرهای اسلامی
– تالار خوشنویسی
– تالار نگارگری

هر کدام از تالارها دارای آثار و گنجینه های بسیار جذاب از دوره های مختلف تاریخ می باشد.

تاریخچه

ساختمان موزه رضا عباسی در واقع متعلق به یک نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون خانگی بود که به دلیل ویژگی‌های معماری و محل قرارگیری مورد توجه مسوولان وقت قرار گرفت و از صاحب اصلی خریداری شد. این موزه به‌طور رسمی در مهرماه سال ۱۳۵۶ به وسیله فرح پهلوی گشایش یافت ما درست یک سال بعد در آبان ماه سال ۱۳۵۷ تعطیل شد. در این دوره یعنی از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۸، مدیریت موزه بر عهده آیدین آغداشلو بود.

در پایان سال ۱۳۵۸ بار دیگر این موزه پس از دگرگونی‌هایی در آرایش داخلی و گسترش فضای نمایشگاهی بازگشایی شد. در سال ۱۳۶۳ به دلیل مشکلات داخلی کار موزه بار دیگر به تعطیلی کشید و یک سال بعد دوباره بازگشایی شد.

اما این بازگشایی دوام چندانی نداشت و موزه یک بار دیگر در همان سال تعطیل شد تا سرانجام در ۱۵ بهمن سال ۱۳۷۹ برای پنجمین بار و پس از انجام بازسازی دوباره آغاز به کار کرد. در حال حاضر این موزه زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اداره می‌شود. سرپرست کنونی موزه شهرام حیدر آبادیان است.

دسترسی به موزه رضا عباسی

اگر شما نیز قصد دارید تا در هنگام سفر خود به شهر تهران از موزه رضا عباسی بازدید داشته باشید می توانید با در دست داشتن آدرس این موزه به راحتی بازدید خود را شکل داده و اطلاعات بسیار جالبی را از این موزه به دست بیاورید. آدرس موزه نیز به صورت زیر می باشد:

آدرس: استان تهران، شهر تهران، خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، شماره

مطلب پیشنهادی: معرفی موزه جواهرات ملی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *