جاذبه های تاریخی, خراسان رضوی, گردشگری

بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی

بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی

نادر شاه افشار که به نادر قلی نیز مشهور است، یکی از شاهان شجاع ایرانی بود که خاندان افشاریه را ایجاد کرد. او توانست دهلی و ترکستان را فتح کند ولی در اواخر عمر در اثر کینه توزیهای بسیار زیاد، توسط فرماندهان خود ترور شد. آرامگاه نادرشاه افشار که یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی به شمار می رود، به همت هوشنگ سیحون طراحی و در سالروز بزرگداشت این شاه کبیر در سال 1342 خورشیدی ساخته شد.

آرامگاه نادرشاه افشار در بخش مرکزی جایی که نادرشاه در آن دفن شده است، قرار دارد و متشکل از دو موزه می باشد. در موزه اول، اشیاء مختلف و آثار تاریخی دوره افشاریان و در موزه دوم مجموعه ای از سکه ها، ظروف و اشیایی که از دوره صفویه به دوره معاصر اهدا شده، به نمایش گذاشته شده است.

بهترین زمان برای بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار

بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار در تمامی ماههای سال امکان پذیر است ولی برای اینکه بتوانید به خوبی از این جاذبه و سایر جاذبه های گردشگری مشهد دیدن کنید، بهتر است در فصول گرم به مشهد سفر کنید.

آرامگاه نادر شاه افشار

دسترسی

در هر نقطه از شهر مشهد، می توانید تابلوهای راهنمای حرم را مشاهده کنید. برای رسیدن به آرامگاه نادرشاه افشار کافیست به سمت حرم امام رضا بروید، سپس از بالای تقاطع حرم، می توانید به راحتی از روی تابلوی راهنمای مقبره نادر شاه و موزه نادری، به این مکان زیبا که یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است، برسید.

برای رفتن به این مقبره می توانید از اتوبوس های شهری استفاده کنید و در ایستگاه حرم پیاده شوید و تنها با 5 دقیقه پیاده روی به مقصد خود خواهید رسید. توجه داشته باشید، ساعات کاری مقبره هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 عصر و هزینه ورود به آن برای توریست های داخلی و خارجی متفاوت می باشد.

https://hipersia.com/en/news.cfm?id=840

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *