جاذبه های تاریخی, خراسان رضوی, گردشگری

خانه کوزه کنانی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

خانه کوزه کنانی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

-مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران است و در گذشته یکی از آبادی های اصلی در امتداد جاده ابریشم بوده که Merv را به سرزمینهای شرق متصل می کرده است. این شهر زیبا و بزرگ بسیاری از جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی از جمله خانه های تاریخی این استان را در دل خود جای داده است و یکی از زیباترین آنها خانه کوزه کنانی می باشد که از شهرت و محبوبیت خاصی در بین مردم مشهد و همچنین گردشگران برخوردار است.

این این خانه‌ی تاریخی واقع در خیابان شیرازی مشهد و متعلق به اواخر دوران قاجار می باشد و قدمتی بالغ بر یک قرن دارد. این خانه تاریخی که از مهمترین جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می رود در سال 1382 به لیست آثار ملی ایران اضافه شد.

درباره خانه کوزه کنانی

مالک اصلی این خانه‌ی تاریخی شخصی به نام حاج کوزه کنانی، از تاجرین بنام مشهد بوده و قبل از خرید خانه کوزه‌کنانی توسط وی، این خانه در اختیار کنسولگری آمریکا قرار داشت و در سالهای قبل و بعد از خرید این خانه توسط این تاجر مشهدی، افراد مشهوری از جمله رضا شاه و آیت الله بروجردی نیز در آن اقامت داشته اند. در حال حاضر مالک خانه کوزه کنانی، موسسه خیریه امام رضا وابسته به فامیل فروشانی از اهالی خمینی شهر اصفهان است و گردشگران می توانند از برخی قسمتهای آن به عنوان موزه مشروطیت بازدید نمایند.

خانه کوزه کنانی

بازدید از این خانه‌ی تاریخی

مساحت این خانه تاریخی و زیبا که یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی به شمار می رود، بیش از 2 هزار متر مربع می باشد و در نزدیکی باب الجواد مشهد قرار دارد. اگر به بازدید از خانه‌های تاریخی علاقه دارید و همچنین قصد دارید به مشهد سفر کنید، خانه کوزه کنانی می تواند بهترین گزینه گردشگری برای شما باشد و توصیه می کنیم یک نیمروز از سفر خود را به این مکان تاریخی و باارزش اختصاص دهید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mashhad

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *