جاذبه های تاریخی, خراسان رضوی, گردشگری

خانه تاریخی ملک یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مشهد

خانه تاریخی ملک یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مشهد

خانه تاریخی ملک یکی از زیباترین خانه های تاریخی ایران و از بهترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است که در شهر مشهد قرار دارد و مانند بسیاری از آثار تاریخی دیگر این شهر، در دوره قاجار ساخته شده است. این خانه تاریخی واقع در خیابان امام خمینی مشهد و در نزدیکی باغ ملی که یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد است، می باشد. اگر به بازدید از خانه های تاریخی علاقه مندید، توصیه می کنیم در سفر بعدی خود سری به خانه تاریخی‌ملک مشهد بزنید و از ساختار و معماری آن لذت ببرید.

معماری خانه تاریخی ملک

این خانه تاریخی از دو طبقه تشکیل شده و فقط طبقه بالای آن دارای یک سقف است، مصالح به کار رفته برای سقف این خانه مانند یک شبکه است و یک شومینه بسیار زیبا در آن وجود دارد که از گچ ساخته شده است. دیزاین داخلی خانه تاریخی ملک بی نظیر است و میتوان آن را به یک موزه صنایع دستی و هنرهای کلاسیک تشبیه کرد.

مالک این خانه تاریخی، حاج حسین ملک بود، وی همچنین مالک باغ وکیل آباد مشهد نیز بوده که پس از مرگش به فقرا اهدا شد. وسعت این خانه تاریخی در گذشته بیشتر بود، و گردشگران می توانند از قسمت بیرونی آن که از آن باقی مانده، بازدید کنند.

خانه تاریخی ملک

خانه تاریخی زیبا در مرکز شهر مشهد قرار دارد و دسترسی به آن با تاکسی، اتوبوس و یا مترو به راحتی امکان پذیر است. با اختصاص دادن چند ساعت از وقت خود در سفر، می توانید زیبایی های این خانه تاریخی که یکی از بهترین دیدنیهای استان خراسان رضوی است را از نزدیک مشاهده نمایید.

https://dornatrip.com/malek-house-a-historical-house-in-a-big-city/

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *