جاذبه های تاریخی, خراسان رضوی, گردشگری

خانه تاریخی داروغه مشهد یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی

خانه تاریخی داروغه مشهد یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی

خانه تاریخی داروغه مشهد یکی از جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است که در جوار حرم مطهر، در خیابان نواب صفوی مشهد قرار دارد. ساخت این خانه تاریخی به دوره قاجار باز می گردد و در سال 2002 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این خانه تاریخی که از قدیمی ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می رود، میزبان بسیاری از گردشگران و زائران داخلی و خارجی است و روزانه صدها نفر از آن بازدید می کنند.

درباره خانه تاریخی داروغه مشهد

خانه تاریخی داروغه‌مشهد به دستور یوسف خان هراتی در زمینی به مساحت 1100 متر مربع در اواخر دوره قاجار بنا شد و معماری آن به سبک سنتی خانه های تاریخی ایرانی می باشد و عناصر معماری آن، بخصوص طراحی و تزئینات تراس دو طبقه، برگرفته از الگوی طراحی های معماری روسی است.

این خانه تاریخی زیبا که یکی از زیباترین دیدنیهای استان خراسان رضوی و یکی از صدها خانه تاریخی ایران است که در سال 1390 توسط شهرداری مشهد خریداری و بازسازی شد و در سال 1393 افتتاح شد. این خانه تاریخی شامل اتاقهای نشیمن، زیرزمین، نانوایی، آشپزخانه، اولین حمام اختصاصی و بخشهای دیگر می باشد و تنها با کمتر از 10 دقیقه پیاده روی می توانید به راحتی به آن برسید.

خانه تاریخی داروغه مشهد

خانه تاریخی داروغه مشهد واقع در تقاطع شارستان، خیابان نواب صفوی است و برای بازدید از آن، می توانید بین ساعات 8 صبح تا 1 بعد از ظهر به این مکان مراجعه نمایید.

Daroogheh Historical House

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *