جاذبه های طبیعی, گردشگری, گیلان

معرفی دشت النزه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

معرفی دشت النزه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

دشت النزه یکی از دیدنی ترین مناطق شمالی ایران و از بهترین جاذبه های گردشگری استان گیلان است. دشت النزه در حقیقت یکی از ییلاقات معروف منطقه شاندرمن از توابع ماسال است. با سفر به این منطقه می توانید شاهد طبیعت زیبا و دشت سرسبزی باشید که با جنگلهای کوهستانی بی نظیر احاطه شده است. طبیعت و چشم اندازهای دشت النزه به قدری مسحور کننده است که نفس هر بیننده ای از تماشای آن در سینه حبس می شود. فصل تابستان برای سفر به این منطقه ییلاقی زمان ایده آلی است و کلبه های چوبی و روستایی بسیاری در این منطقه وجود دارند که گردشگران می توانند آنها را برای اقامت خود اجاره کنند.

دسترسی به دشت النزه

برای رسیدن به این دشت زیبا باید به شهر شاندرمن و به سمت جاده شاندرمن النزه بروید، در مسیر خود روستاهایی بسیار زیبای سنفیه، چای خاله، بوستون گاه، استه سر، گسکیجان، اولم، بیتم و چند روستای زیبای دیگر را خواهید دید و در نهایت به این دشت زیبا خواهید رسید.

دشت زیبای النزه

جاذبه های این ییلاقات معروف

دشت النزه که به خودی خود یکی از بهترین جاذبه های دیدنی استان گیلان است، در دل خود جاذبه های بسیاری دارد که تک تک آنها ارزش دیدن را دارند و در سفر به این دشت می توانید از این مناطق به راحتی بازدید نمایید. از جمله جاهای دیدنی گیلان که در منطقه ییلاقی النزه واقع شده اند، می توان به بقعه امامزاده ابراهیم با 2 قرن قدمت، چشمه و آبشار واشیار اشاره کرد که برای رسیدن به آنها باید حتما از افراد محلی پرس و جو کنید. کوههای اطراف این دشت نیز از جاذبه های این منطقه هستند و شعله، نام مرتفع ترین کوه در این حوالیست.

اگر عاشق طبیعتگردی هستید و با صدای حیوانات رها در طبیعت به آرامش می رسید و دوست دارید چند روز از زندگی خود را در طبیعت بکر و خالص سپری کنید، حتما به دشت النزه بروید و روح خود را جلا دهید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shanderman_District

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *