جاذبه های طبیعی, چهارمحال و بختیاری, گردشگری

غار سراب استان چهارمحال و بختیاری سر منشأ آب و زیبایی است!

غار سراب استان چهارمحال و بختیاری سر منشأ آب و زیبایی است!

یکی از جاذبه‌ های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، غار سراب است. این غار بسیار زیبای آهکی در شهرستان فارسان و شهر باباحیدر قرار دارد. سراب‌ در گویش محلی این منطقه، به معنی سرآب یا منشأ آب تعبیر می‌شود. سرمنشأ رود‌سراب درون این غار قرار دارد. به همین دلیل این غار زیبا را سراب نامیده‌اند.

مسیر این جاذبه گردشگری، آسفالت است. شما می‌توانید با وسیله نقلیه خود تا نزدیکی غار بروید. از پایان جاده تا غار نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه را باید پیاده‌روی کنید. البته این منطقه آب و هوای معتدلی دارد. به همین دلیل در فصل‌های مختلف سال پذیرای مهمانان بسیاری است.

سراب به معنی سرمنشأ آب است.

جاذبه‌های غار سراب

این غار در بین صخره‌هایی قرار گرفته که با گون‌های وحشی و بوته‌ها پوشیده شده‌اند. غارسراب دو دهانه دارد که از یکی از آن‌ها آب سردی جریان دارد. ورودی این غار کمی باریک است. اما بعد از کمی راه رفتن در آن، به تالار غار می‌رسید. ارتفاع این تالار به ۱۵ متر هم می‌رسد.

داخل غارسراب پر از قندیل‌های زیبای آهکی بزرگ و کوچک است. بدون شک از دیدن این جذابیت‌های طبیعی در فضای غار لذت خواهید برد. غار آهکی‌ سراب از زیباترین جاذبه ‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است. اگر قصد سفر به این استان پر جاذبه را دارید، حتما بازدید از غارسراب را نیز در لیست خود قرار دهید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *