جاذبه های طبیعی, چهارمحال و بختیاری, گردشگری

منطقه حفاظت شده ی هفتاد قله

منطقه حفاظت شده هفتاد قله

منطقه حفاظت شده هفتاد قله در چند کیلومتری شهر اراک و بین شهرستان اراک، خمین و محلات واقع شده است. این منطقه جزو طبیعی‌ترین جاذبه ‌های گردشگری استان مرکزی است. این منطقه یک موزه‌ی طبیعی است که همیشه گردشگران بسیاری را به استان مرکزی جذب می‌کند.

طبیعت‌گردان جزو مهم‌ترین گروه‌های گردشگران محسوب می‌شوند. آن‌ها معمولا به مناطقی می‌روند که از پوشش گیاهی و جانوری متنوعی برخوردار باشد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بازدید از منطقه حفاظت شده‌ی هفتاد قله را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری استان مرکزی

چشم اندازهای خاص منطقه حفاظت شده هفتاد قله

منطقه هفتاد قله یکی از تفرجگاه‌های طبیعی کشور ایران است. این منطقه از گذشته تا کنون و در فصول مختلف سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی بوده است. در این منطقه پوشش گیاهی انبوهی وجود دارد. همچنین گونه‌های متنوعی از جانوران وحشی در هفتاد قله زندگی می‌کنند. شکار در منطقه حفاظت شده‌ی هفتاد قله به مجوز نیاز دارد و مطابق با قوانین، مجاز است.

کوه‌های هفتاد قله مهم‌ترین رشته کوه در این منطقه محسوب‌ می‌شوند. دره‌های این رشته کوه مهم‌ترین زیستگاه حیات وحش منطقه است. یکی از زیباترین دره‌های منطقه حفاظت شده هفتاد قله، دره چکاب است. در انتهای این دره چشمه‌سارهایی وجود دارد که باعث به وجود آمدن پوشش گیاهی زیبا و آب و هوای مطلوبی شده است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *