جاذبه های طبیعی, خراسان رضوی, گردشگری

وکیل آباد مشهد یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی

وکیل آباد مشهد یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی

وکیل آباد یکی از دیدنیهای استان خراسان رضوی و بزرگترین بلوار در شهر مشهد است که بعد از بلوار ولیعصر تهران، بزرگترین بلوار شهری ایران نیز به شمار می رود. وکیل آباد در ضلع غربی شهر واقع شده و آب و هوای آن در مقایسه با مناطق شرقی مشهد، بهتر است. از طرف دیگر پارک جنگلی وکیل آباد که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود، به عنوان بزرگترین پارک تفریحی و توریستی شهر شناخته می شود. این پارک دقیقاً در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد و با رفتن به آن می توانید از آب و هوای بسیار عالی و پاک آن نهایت لذت را ببرید.

درباره پارک جنگلی وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد که بیش از 70 هکتار مساحت دارد از سال 1369 تا کنون یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی به شمار می آید. این پارک به دلیل داشتن مناظر بسیار دیدنی و رودخانه های فصلی، میزبان تعداد زیادی بازدید کننده از سراسر جهان است. تعداد زیادی از درختان نیز در این پارک وجود دارند که به وسیله قنات وکیل آباد آبیاری می شوند. خوب است بدانید این پارک جنگلی در گذشته با عنوان باغ وکیل شناخته می شد و امروزه در 8 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

پارک جنگلی وکیل آباد

توصیه می کنیم در سفر بعدی خود به مشهد، حتما یک نیمروز را به بازدید از آن اختصاص دهید. این پارک جنگلی در نزدیکی تفرجگاه طرقبه است و در سالهای اخیر، امکانات تفریحی زیادی از جمله بوفه، رستوران، وسایل بازی، بانک، فوریت های پلیسی، خدمات پزشکی، پارکینگ و غرفه های غذایی برای آسایش مسافران به آن اضافه شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از تفریحگاه های مشهور مشهد در نظر گرفته می شود.

دسترسی

بلوار زیبای وکیل آباد، خیابان آزادی مشهد را به پارک جنگلی متصل می کند و در حال حاضر تحت نظارت منطقه 9 شهرداری این شهر است. برای رسیدن به این جاذبه طبیعی گردشگری باید از خیابان آزادی وارد بلوار وکیل آباد شوید و بلوار را تا جایی که به پارک جنگلی برسید، ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی مانند مترو نیز برای رسیدن به پارک جنگلی استفاده کنید.

برای تجربه لحظات هیجان انگیز و به یاد ماندنی، در سفر بعدی خود به مشهد حتما از این پارک جنگلی شگفت انگیز دیدن کنید و خاطرات فراموش نشدنی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

https://www.irandiamondtour.com/ArticleDetails/44/Mashhad-Vakil-Abad-Forest-Park

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *